رقابت های کشتی فرنگی همبستگی کشورهای اسلامی:

یوسف قادریان صاحب مدال طلا شد

یوسف قادریان به مدال طلای وزن 80 کیلو گرم رقابت های کشتی فرنگی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابت های کشتی فرنگی چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، از صبح امروز (چهارشنبه) با برگزاری مسابقات اوزان 59، 71 ،80 و 98 کیلو گرم در شهر باکو کشور آذربایجان آغاز شد که در وزن 80 کیلوگرم یوسف قادریان در کشتی نخست برهان آکبوداک دارنده مدال نقره جوانان جهان و مدال نقره زیر 23 سال اروپا  از ترکیه را با نتیجه 3 بر یک شکست داد.وی در مرحله بعد و در مرحله نیمه نهایی با امان علی آتایف از ترکمنستان با نتیجه 10 بر 4 به پیروزی رسید و به دیدار پایانی راه یافت.قادریان در دیدار فینال با نتیجه یک ک بر یکرفیق حسین اف دارنده مدال نقره بازی های اروپایی از آذربایجان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.
بنا بر این گزارش در وزن 71 کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور اول با نتیجه 3 بر یک ایکر سونمز از ترکیه را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل رسول چونایف دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان از آذربایجان در یک کشتی نفسگیر در حالی که 5 بر صفر عقب بود، با نتیجه 6 بر 5 پیروز و راهی دیدار فینال شد. گرایی در دیدار پایانی روسلان تساریف قهرمان آسیا از قرقیزستان را 5 بر 4  شکست داد و طلایی شد.
گفتنی است در وزن 59 کیلوگرم محمد نوربخش پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مقابل مراد ممدوف قهرمان جوانان جهان و زیر 23 سال اروپا از آذربایجان با نتیجه 10 بر 4 شکست خورد. نوربخش با توجه به باخت حریف ترک مقابل کشتی گیر قرقیزستان از دور رقابت ها حذف شد.فینال این وزن را اسلام جان بهرام اف از ازبکستان با کانای بیک ژولچوبیکوف از قرقیزستان برگزار می کنند.
در وزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری در دور نخست مقابل سلیمان دمیرچی از ترکیه با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف قرقیزستانی وی از دور مسابقات کنار رفت. در این وزن اورخان نورایف از آذربایجان و اوزور ژوژوپکوف از قرقیزستان فینالیست شدند. 
مسابقات چهار وزن دوم و پایانی فردا(پنج شنبه) برگزار می شود.
انتهای پیام/
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار