حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و قوانین مناطق آزاد

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در این ماده بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و قوانین مربوط به مناطق آزاد، تسهیلاتی به افراد حقیقی و حقوقی اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات فناوری در یکصد و پنجاه و پنجمین شورای عتف که در وزارت علوم برگزار شد گفت: ارائه گزارشی از رونمایی و فعال‌سازی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش از جمله موضوعات مطرح در این جلسه بوده است.

وی با بیان اینکه این سامانه با تصویب شورای عتف راه‌اندازی شده است، ادامه داد: در این سامانه تمامی دستگاه‌ها موظف هستند توانمندی‌ها و نیازهای پژوهشی خود را روی این سامانه بارگذاری کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه در این جلسه تاکید شد تا همه دستگاه‌ها توانمندی‌ها و نیازمندی‌های خود را در حوزه پژوهش ارائه کنند، اضافه کرد: بر این اساس حدود ۵۹ دستگاه توانمندی‌های خود را در این سامانه عرضه کردند و تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و همچنین اشخاص توانمندی‌های علمی و فناوری خود را در این سامانه عرضه کردند.

احمدی تصریح کرد: ارائه قوانین و مقررات نحوه اعطای مشوق‌های مالی و غیرمالی به شرکت‌ها و موسسات مستقر در مناطق ویژه علم و فناوری را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود که مطرح گردید.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسه ماده پیشنهادی در این زمینه مطرح شد تصریح کرد: در این ماده بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و قوانین مربوط به مناطق آزاد تسهیلاتی به افراد حقیقی و حقوقی اعطا خواهد شد.

معاون پژوهشی وزیر ادامه داد: این ماده در شورای عالی عتف تصویب شده و قرار است از طریق دولت به عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

احمدی گفت: بر این اساس تسهیلاتی که قرار است به شرکت‌های مستقر در مناطق ویژه علم و فناوری اعطا شود، از طریق شورای عتف صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به موضوع دیگر مطرح در این جلسه اضافه کرد: در این جلسه همچنین در خصوص پیشرفت تدوین سند ملی علم و فناوری و دانش‌بنیان انرژی بحث و تبادل‌نظر شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم بر این اساس عنوان کرد: قرار است بر اساس اسناد بالادستی مانند نقشه جامع علمی، برنامه‌های توسعه پنجم و ششم و اساسنامه شورای عتف، سند انرژی در شورای عتف تدوین شود.

احمدی تصریح کرد: در حال حاضر مدل مفهومی این سند تهیه و ساختار آن با همکاری ستادهای ذی‌ربط انجام شده است.

وی یادآور شد: در مجموع در این جلسه مراحل فاز اول تهیه سند انرژی ارائه شد و قرار است این سند در آینده تدوین شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار