کرمان؛

احداث 23 مزرعه گیاهان دارویی در بافت

احداث 23 مزرعه گیاهان دارویی در شهرستان بافت و راه اندازی مراکز فراوری به صورت مشاغل خانگی تا کنون توانسته علاوه بر تولید ،خود کفایی خانوارها رادر پی داشته باشد. .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت ،این شهرستان از لحاظ ویژگی‌های آب و هوایی و اقلیمی، دارای ظرفیت‌های فراوانی در زمینه طبیعت جذاب و پر بار با 400نوع شناخته شده و کشت انواع مختلف گیاهان به ویژه گیاهان دارویی است.
احمد کریمی افزود: وجود صدها گونه گیاه ارزشمند دارویی، در این شهرستان ، ثروت عظیمی است که با سرمایه‌گذاری و تاسیس کارگاه ها و مشاغل خانگی کوچک و متوسط تا کنون فرآوری آن رونق خوبی را به دنبال داشته است .
وی گفت : با استفاده بهینه از این فرصت اقتصادی و صادرات فرآورده‌های مهم گیاهی رشد چشمگیری در این بخش برای شهرستان در زمینه اشتغال و اقتصاد به همراه داشته باشد. وی تنها مشکل فراروی کارگاه های کوچک و سنتی موجود در شهرستان را نداشتن برندمحصولات و عدم توجه وزارت بهداشت به اختصاص این مورد به کارگاه های سنتی دانست و افزود: امیدواریم در آینده نه چندان دور به منظور حمایت از این مشاغل و تولیدات زنان روستایی این مشکل به صورت ملی حل شود.
وی با بیان اینکه تعداد گونه‌های گیاهی موجود در در این شهرستان اکنون 400 نوع شناخته شده است گفت : با توجه به تنوع آب و هوایی بیش از 1000 گونه گیاهی در این شهرستان رویش دارند.
وی همچنین از احداث 23 مزرعه گیاهان دارویی در شهرستان تا کنون خبر داد و گفت: راه اندازی مراکز فراوری به صورت مشاغل خانگی تا کنون توانسته علاوه بر تولید ،خود کفایی خانوارها به ویژه بانوان را  به دنبال داشته باشد .
اکنون 60مرکز فرآوری و تولیدی سنتی در قالب مشاغل خانگی در 70 روستای شهرستان بافت وجود دارد که در مجموع سالیانه بیش از 2هزار لیتر انواع محصولات را تولید و به روش سنتی به بازار عرضه میکنند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار