امروز؛

آغاز احداث کمربندی شرق و جاده شهرک شماره 5 اهواز

عملیات اجرایی 12 کیلومتر از جاده کمربندی شرق اهواز و جاده اتصالی شهرک صنعتی شماره 5 اهواز با حضور جمعی از مسئولان کار خود را آغاز کرد.

آغاز احداث کمربندی شرق و جاده شهرک شماره 5 اهوازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ منوچهر رحمانی، مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان در مراسم کلنگ زنی این پروژه‌ها که امروز، 27 اردیبهشت با حضور خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان برگزار شد، گفت: امیدواریم امسال با کمک‌هایی که صورت می‌گیرد عقب‌ماندگی جاده‌ای در استان که حدود 2هزار کیلومتر است را در مدت زمان 3 ساله رفع کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به دستور استاندار و جلساتی که با صنایع فولاد برگزار شد و اخذ مشارکت 5 میلیاردی که از این شرکت انجام گرفت، طرح احداث 12کیلومتر از جاده کمربندی شرق اهواز طراحی و آماده ساخت شد.

رحمانی افزود: قطعه اول این پروژه 6 کیلومتر است که با اتصالات و رمپ‌های جاده‌ای استادیوم فولاد خوزستان به حدود 12 کیلومتر می‌رسد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: حدود 13 میلیارد تومان قرارداد این جاده است و یکسال نیز زمان اجرای آن خواهد بود. بعد از اجرای این 12کیلومتر، حدود 5 کیلومتر از کمربندی شرق اهواز باقی می‌ماند که در حال مطالعه آن هستیم و امیدواریم بتوانیم این یال را هم به اتمام برسانیم.

رحمانی با بیان این‌که جاده کمربندی شرق اهواز یکی از محورهای مهم برای کلان‌شهر اهواز است، اذعان داشت: با این جاده که عملیات احداث آن آغاز می‌شود، 870 کیلومتر برنامه جاده‌ای در استان داریم که از این میزان حدود 280 کیلومتر از منابع مختلف مانند شرکت ساخت، منابع استانی و کمک نفت زیر بار ترافیکی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین جاده دسترسی شهرک شمار 5 اهواز به طول 6 کیلومتر و قرارداد اولیه آن حدود 4 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.