تبریز ؛

آذربایجان شرقی ، پیشتاز در کشور در جذب کمک های خیرین مدرسه ساز

آذربایجان شرقی در جذب کمک های خیرین مدرسه ساز رتبه اول کشوری را از آن خود کرد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر کل آموزش وپرورش استان در مراسم کلنگ زنی مدرسه 3کلاسه خیر ساز روستای کوره بلاغ با اعلام این خبر گفت : سال گذشته خیرین 750 میلیارد ریال در استان به مدرسه سازی کمک کردند که این میزان امسال به 800میلیارد ریال خواهد رسید .

جعفر پاشایی افزود : در استان 34 مجمع خیرین  تشکیل یافته و24 جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار شده است .

وی افزود : دولت به تنهایی قادر به حل مشکل فضاهای آموزشی نیست بطوریکه در سال گذشته تنها 320میلیارد ریال در استان آذربایجان شرقی برای احداث وبازسازی مدارس  اختصاص یافته بود که تعهدات خیرین بیش از دوبرابر اعتبارات دولتی است .

وی گفت :در استان 7 هزار مدرسه دیگر نیاز به بازسازی دارد که نیازمند کمک خیران هستیم .

مدیرکل  آموزش وپرورش استان افزود:شهرستان ملکان در سال گذشته وامسال قدمهای خوبی را در زمینه جذب کمکهای خیرین مدرسه ساز  برداشته است وبنیادبرکت نیزامسال  ساخت 5مدرسه 6کلاسه را با اعتبار بیش از 30میلیارد ریال در این شهرستان شروع کرده است .

مدیر آموزش وپرورش ملکان نیز گفت:سال گذشته وامسال خیرین مدرسه ساز ساخت 14مدرسه را در این شهرستان تقبل کرده اند .

حمید نیکجو افزود :سه باب از این مدارس سال گذشته در روستاهای محروم ملکان افتتاح شد وامسال نیز 11باب مدرسه دیگر با اعتبار بیش از 70میلیارد به بهره برداری خواهد رسید .

وی گفت : با بهره برداری از این مدارس 50کلاس درسی به مجموع فضای آموزشی ملکان اضافه خواهدشد و20درصد از 70درصد مدارس تخریبی وفرسوده شهرستان حل خواهدشد .

گفتنی است مدرسه سه کلاسه روستای محروم ودورافتاده کوره بلاغ توسط خیرمدرسه ساز حاجعلی قاسم زاده ،ملکانی مقیم تهران با 2میلیارد ریال اعتبار وبا زیربنای 252متر احداث می شود .

دانش آموزان این روستا در مدرسه چوبی  وخشت وگلی بابیش از   45سال قدمت  در حال تحصیل هستند .

                                                 انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار