شیراز؛

آغاز به کار کنفرانس بین المللی نفرولوژی ایران و سومین کنگره انجمن پیوند اعضا

شانزدهمین کنفرانس بین المللی نفرولوژی ایران و سومین کنگره انجمن پیوند اعضا در شیراز گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محسن نفر دبیر اجرایی این کنگره با بیان اینکه این کنگره به مدت 4 روز با حضور متخصصانی از 20 کشور جهان دستاوردهای جدید در زمینه پیوند اعضا به ویژه در حوزه پیوند کلیه و کبد بررسی می شود، گفت: 20 مقاله برای ارایه به صورت سخنرانی و 91 مقاله به صورت پوستر در این کنگره انتخاب شده است.

محسن نفر افزود: متخصصان خارجی از کشورهای آمریکا، ژاپن، اسپانیا، ایتالیا، لبنان، پاکستان، سوریه، کانادا و سوییس در این کنگره حضور دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت : بسیاری از پیوندهای کلیه و کبد نتیجه رعایت نکردن آموزه های سلامت است، رژیم نامناسب غذایی موجب شده است تا چاقی و دیابت در جامعه افزایش یابد، عاقبت دیابت از بین رفتن کلیه ها، دیالیز و پیوند کلیه است .

محمدهادی ایمانیه با اشاره به اینکه 75 مرکز جامع سلامت در استان فارس راه اندازی شده است افزود: در این مراکز با حضور پزشکان خانواده همه شهروندان تحت پایش قرار میگیرند و توصیه های سلامت در زمینه بهداشت، رژیم غذایی مناسب، تغییر سبک زندگی، روانشناسی و روانپزشکی و خدمات دندانپزشکی به آنان ارائه می شود .

وی ادامه داد: از جمله شاخص های برتر استان فارس و شیراز در حوزه پزشکی شاخص پیوند کبد است، شیراز در این حوزه جایگاه ممتاز در سطح جهان دارد و سال 95 با پیوند 600 کبد مقام نخست جهان را به دست آورد.

ایمانیه اظهار کرد: این میزان پیوند کبد حتی از دانشگاه های ممتاز جهان از جمله بیمارستان های انگلیس و آمریکا که کانون پیوند جهان هستند نیز بیشتر است.

نفرولوژی یکی از فوق تخصص‌های پزشکی داخلی و اطفال است و در این تخصص به بررسی عملکرد کلیه سالم، مشکلات و درمان مشکلات کلیه و جایگزینی آن پرداخته می‌شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.