واگذاری خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری در تبریز

مدیرمخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی گفت: واگذاری خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری برای منازل، بنگاه های اقتصادی و ادارات با در شهر تبریز آغاز شد.

واگذاری خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری در تبریز به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ یوسف شکوری مدیرمخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی در آستانه ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی افزود : در راستای دولت الکترونیک و توسعه دسترسی مردم به خدمات اینترنت پرسرعت و انتقال داده های بزرگ ، شرکت مخابرات ایران توسعه شبکه فیبر نوری تا منازل ، دستگاههای اجرایی و بنگاههای اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا در سال گذشته تعداد 55 هزار پورت در سطح شهر تبریز برای دسترسی به فیبر نوری ظرفیت سازی شده است.

وی ادامه داد : بر اساس برنامه ریزهای انجام شده ، امسال تلاش می‌کنیم ظرفیت فیبرنوری برای دسترسی تا منازل (FTTH) را تا 120 هزار پورت ارتقاء داده و همچنین در دیگر شهرهای بزرگ استان نیز برای دسترسی مردم به بستر فیبرنوری ظرفیت‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه نام تجاری این سرویس «تانوما» است، خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بخش تانوما در پورتال شرکت مخابرات ایران،  شماره تلفن خود را وارد و اگر برای آنها بسترسازی شده باشد اقدام به ثبت نام کنند و متعاقبا سرویس مورد نظرشان دایر خواهد شد.

وی در رابطه با هزینه سرویس تانوما هم گفت: هزنیه واگذاری این سرویس مثل  اینترنت پرسرعت است و هزینه تبدیل کابل مسی به فیبرنوری تا درب منزل بر عهده مخابرات بوده  و تنها هزینه سیم کشی فیبر داخل ساختمان و خرید مودم مخصوص بر عهده متقاضی است.
مدیرمخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی گفت : هم اکنون 533 مرکز مخابراتی ، 482 روستا و 62 شهر استان به اینترنت پرسرعت مخابرات تجهیز شده اند.

 شکوری از ایجاد امکانی جدید در تلفن های همگانی نیز خبر داد و افزود: این امکان پیش از این در پادگانها و زندان های استان پیاده سازی شده که بر اساس آن دیگر نیازی به استفاده از کارت تلفن نخواهد بود و امکان شارژ مجدد کارت های تلفن ایجاد  خواهد شد.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Me
۱۹:۲۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
والا ما زنگ زدیم گفتیم بیاین بکشید گفتن اوکی ولی تو اون منطقه کوچه شما فیبر نوری نداره باید از کوچه بغلی سیم بکشیم که اونم هزینش وحشتناکه