درخواست جامعه متخصصان داخلی از مجلس شورای اسلامی/ معافیت مالیاتی پیشکسوتان عرصه پزشکی

رئیس انجمن متخصصان داخلی و رییس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: چشم امیدمان به رسیدگی جدی کمیسیون بهداشت مجلس برای ایجاد امکان معافیت مالیاتی پزشکان پیشکسوت است.

ایرج خسرونیا رییس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس انجمن متخصصین داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تاکید بر مشکل جدی پرداخت مالیات پزشکان بیان کرد: متاسفانه مالیات‌های پزشکان به طور سالیانه و طبق سن مطب مدام افزایش پیدا می‌کند، آن هم در شرایطی که هیچ معیار ارزشیابی دیگر و مرتبطی همچون توجه به سن پزشک، میزان درآمد و هزینه‌های مطب در آن لحاظ نمی‌شود. 

وی افزود: اغلب پزشکان در سنین بالای ۷۰ سالگی به علت عدم توانایی کار سنگین همچون ویزیت‌های طولانی مثل سالهای قبل قادر به پرداخت مالیات حتی برای یک سال قبل خود نیز نیستند؛ مالیاتی که با سن پزشک و مطبش بالا‌تر می‌رود. در چنین شرایطی پزشکان مسن که همگی سرمایه‌های علمی و تجربی بسیار ارزشمند کشور و اساتید برجسته و بنامی هستند، مجبور به خروج از عرصه درمان می‌شوند. 

رییس انجمن متخصصان داخلی تاکید کرد: در حال حاضر تقریبا بخش عظیمی از پیشکسوتان با تجربه و اساتید برجسته پزشکی کشورمان زیر فشارهای سازمان امور مالیاتی له می‌شوند؛ در حالی که باید میزان مالیات‌های پزشکان نیز مانند سایر صنوف، بر اساس سطح درآمد آن‌ها معین شود و ما درخواستمان از مجلس شورای اسلامی رسیدگی جدی و کمک برای حل این موضوع و معافیت مالیاتی پزشکان مسن است. 

خسرونیا اظهار داشت: هم به عنوان عضو نظام پزشکی و هم از سوی جامعه متخصصان داخلی، امسال پیگیری حل مشکلات مالیاتی برای معافیت مالیاتی پزشکان مسن در راس اولویتهای ما قرار داد که اقدامات اولیه آن نیز به طور رسمی آغاز شده که در این میان پیگیری برای برگزاری جلسه‌ای با مسئولان نظام سلامت علی الخصوص کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، یکی از آن‌ها است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار