ایلام؛

سهم ۱۵ درصدی موتورسیکلت سواران در تلفات حوادث رانندگی ایلام

رئیس پلیس راه ایلام گفت: سال گذشته حدود ۱۵ درصد از تلفات انسانی در محورهای برون شهری مربوط به موتورسیکلت سواران بوده که بخش زیادی از آنها در مناطق روستایی و جنوبی استان رخ داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه ایلام امروز در همایش اهداء کلاه ایمنی رایگان به راکبان موتورسیکلت در روستای  بیشه دراز دهلران گفت: باید اقدامات ایمن سازی و حمایتی از کاربران آسیب پذیر جریان ترافیک، بر اساس تحلیل های صحیح و برآوردهای دقیق آسیب شناسانه صورت پذیرد.

وی افزود: سال گذشته حدود ۱۵ درصد از تلفات انسانی در محورهای برون شهری مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است که بخش زیادی از آنها در مناطق روستایی و جنوبی استان رخ داده و حدود ۷۰ درصد علت فوت راکبان موتورسیکلت ها نیز مربوط به ضربه وارده به سر بوده است.

سرهنگ همتی زاده افزود: این آمار و اطلاعات و بررسی های میدانی بیانگر اهمیت توجه به مقوله حفاظت از سر به عنوان مهمترین و حساس ترین بخش از بدن است و با توجه به اینکه بعضی از موتورسواران فاقد هرگونه حفاظ ایمنی بوده و با سرعت در حال حرکت هستند حتی از عابران پیاده هم آسیب پذیرترند.

وی در پایان گفت: بر اساس سیاست های پیشگیرانه در حوزه تصادفات رانندگی مبتنی بر اصول پیشگیری در حرکت موتورسواران در جاده ها، یکی از خطوط قرمز پلیس، استفاده نکردن از کلاه ایمنی است یعنی اولین ارزیابی پلیس از وضعیت رانندگی راکب موتورسیکلت، برخورداری از کلاه ایمنی خواهد بود.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.