همدان؛

۳۰ نفر در استان همدان در صف پیوند کلیه

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت:30 نفر در استان همدان در انتظار پیوند کلیه هستند.

۳۰ نفر در استان همدان در صف پیوند کلیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابوالفتح میرزایی با بیان اینکه 1500 بیمار کلیوی در این انجمن عضو هستند افزود: از این تعداد 30 نفر در انتظار پیوند کلیه بوده که  این افراد فعلا با مصرف داروهای خاص، زندگی خود را سپری  می کنند.
 
وی با اشاره به اینکه تنها راه درمان بیمارن کلیوی دیالیز است، ادامه داد: بیماران باید در هر هفته سه نوبت دیالیز شوند که هزینه  هر جلسه 300 هزار تومان است اما  در اجرای طرح تحول سلامت برای بیماران بشکل  رایگان انجام می شود.
 
میرزایی اظهار داشت:  99 درصد بیماران کلیوی با مشکل اقتصادی مواجه هستند که با توجه به مددکاری که انجام می شود برخی از آنان مستمری دریافت می کنند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه خیران ونیکوکاران با حمایت خود از این بیماران میتوانند نقش بسزایی ایفا کنند خاطر نشان کرد: متاسفانه شورای چهارم شهر عملکرد قابل توجهی برای افراد معلول و بیماران خاص نداشته است.
 
وی گفت: بسیاری از مسئولین درک مشکلات افراد معلول را ندارند به دلیل اینکه خود دچار مشکلات جسمی و اقتصادی نیستند و به همین منظور توجه ویژه ای به این افراد نمی شود.
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان بیان کرد: هنگامی  که کاندیدایی از قشر محروم و معلول جامعه در شورای شهر حضور داشته باشد بهترین مطالبه گری را می تواند برای جامعه هدف به ارمغان آورد.
 
انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.