نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس غیر قانونی اعلام شد

تیم فوتبال پرسپولیس تا زمان تسویه حساب با بدهکاران خارجی حق جذب بازیکن را ندارد و نقل و انتقالات این تیم غیر قانونی محسوب می شود.

نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس غیر قانونی اعلام شد+مصاحبهبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  پرونده های مالی و انضباطی تیم های ایرانی در فیفا سبب شد تا اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در اسفند 95 مصوبه ای را به امضاء برسانند که طبق آن تمام باشگاه هایی که از سوی ارکان قضایی فدراسیون بین المللی فوتبال حکم گرفته اند، تا بسته شدن این پرونده ها از جذب بازیکن و مربی خارجی محروم شوند.

البته با توجه به محروم شدن 2 باشگاه استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز از پنجره نقل و انتقالات به دلیل شکایت بازیکنان خارجی، این اقدام فدراسیون فوتبال را می توان حرکتی هوشمندانه برای جلوگیری از افزایش بدهکاری تیم های ایرانی به خارجی ها و تلاش آن ها نسبت به حل پرونده های انضباطی بین المللی تعبیر کرد.

باشگاه های ایرانی بین 70 تا 80 پرونده انضباطی در فیفا دارند که برای بسیاری از این پرونده ها حکم صادرشده و طبیعتا تا زمانی که تکلیف این احکام مشخص نشود، جذب نشدن بازیکنان خارجی می تواند راهکاری اساسی برای کاهش بدهی ها باشد.

در این میان تیم پرسپولیس تهران با 11 پرونده انضباطی در فیفا رکورددار تیم های ایرانی است که از میان آن ها برای پرونده شکایت مانوئل ژوزه از سوی ارکان قضائی این نهاد جهانی حکم صادرشده است و مسئولان باشگاه پرسپولیس درصدد هستند تا در دادگاه CAS  این رای را به سود خود تغییر دهند. 

همزمان با درجریان بودن پرونده سرمربی پرتغالی اسبق سرخ پوشان پایتخت در دادگاه بین المللی ورزش، مسئولان این باشگاه طبق درخواست برانکو ایوانکوویچ و بدون توجه به مصوبه فدراسیون فوتبال با بازیکنانی مانند گادوین منشا، سعد ناطق و علی حسین کریمه وارد مذاکره شدند و حتی با ستاره نیجریه ای فصل گذشته تیم پیکان تهران قرارداد داخلی بستند.

البته استدلال مسئولان باشگاه پرسپولیس برای عقد قرارداد با منشا بسیار جالب است و آن ها به صرف اینکه وی فصل پیش در لیگ ایران بازی کرده ادعا می کنند منشا جزء بازیکنان خارجی تازه وارد به فوتبال ایران نیست. 

با این وجود مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال و همکارانش، ادعای پرسپولیس را رد کرده و راهکارهای قانونی را برای ثبت قرارداد منشا در اختیار این باشگاه قرار می دهند. 

مسئولان فدراسیون فوتبال تاکید و الزام کرده اند تنها راه ثبت قرارداد منشا در سازمان لیگ، جلب رضایت شاکیان خارجی پرسپولیس است و اگر باشگاه پرسپولیس نتواند تکلیف پرونده هایی مانند پرونده ژوزه را مشخص کند، انتظار ثبت قرارداد بازیکنان خارجی را نداشته باشد. 

برهمین اساس شنیده می شود علی اکبر طاهری و معاونانش درصدد هستند با پرداخت بخشی از مطالبات پیرمرد پرتغالی زمینه ثبت قرارداد منشا را فراهم کنند تا با تشکیل زوج رویایی مهدی طارمی و گادوین منشا، فصل آینده یکی از بهترین خط حمله های لیگ برتر را در اختیار برانکو قرار دهند.

برهمین اساس با روزبه وثوق احمدی رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و احمدرضا براتی رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت و گو کردیم.

پرسپولیس حکم محرومیت فیفا را دریافت کرده است/ قرارداد منشا قانونی نیست
روزبه وثوق احمدی درباره اینکه آیا تمام تیم هایی که در  فیفا پرونده انضباطی دارند، نمی توانند بازیکن خارجی جذب کنند یا اینکه این قانون تنها شامل تیم هایی می شود که حکم فیفا را دریافت کرده اند، گفت: طبق مصوبه هیئت رییسه فدراسیون فوتبال، تیم هایی که حکم کمیته انضباطی را در دست دارند، حق جذب بازیکن و مربی خارجی را در فصل نقل وانتقالات ندارند. بر همین اساس اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال نامه ای را به مدیران باشگاه ها ابلاغ کرد تا هرچه سریعتر پیگیری های لازم را نسبت به حکم فیفا انجام دهند.

وی افزود: در این میان، باشگاه هایی هستند که تنها در فیفا پرونده های مالی و انضباطی دارند و تا به حال برای آنان هیچ حکمی صادر نشده است. طبق مصوبه فدراسیون فوتبالَ، آن ها مشکلی برای جذب بازیکن خارجی ندارند اما زمانیکه با حکم انضباطی فیفا مواجه شوند، نمی توانند برای جذب بازیکن و مربی خارجی اقدام کنند.

رئیس کمیته تعیین وضیعت بازیکنان فدراسیون فوتبال درپایان درباره اینکه آیا باشگاه پرسپولیس می تواند قرارداد منشا را ثبت کند یا خیراظهار کرد: باشگاه پرسپولیس 11 پرونده انضباطی در فیفا دارد که برای برخی از آنها حکم دریافت کرده است. بنابراین تا زمانیکه برای رفع این مشکل اقدامی نکند، نمی تواند قرارداد منشا را ثبت کند.

پرسپولیس در پرونده ژوزه حکم گرفته و نمی تواند قرارداد منشا را ثبت کند
احمدرضا براتی درباره اینکه آیا باشگاه پرسپولیس می تواند قرارداد گادوین منشا را به ثبت برساند یا خیر، گفت: براساس مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و دستور کمیته تعیین وضعیت بازیکنان، باشگاه هایی که در ارکان قضایی فیفا پرونده مفتوحه دارند و حکمی علیه آن ها صادر شده تا زمانی که تکلیف این مسائل را روشن نکنند، نمی توانند بازیکن یا مربی خارجی جذب کنند.

وی افزود: هرچند گادوین منشا فصل گذشته هم در لیگ برتر فوتبال ایران حضور داشته اما با توجه به تابعیت خارجی وی و همچنین حکم صادرشده از سوی فیفا علیه باشگاه پرسپولیس، امکان ثبت قراداد منشا در سازمان لیگ وجود ندارد.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: فیفا در پرونده مانوئل ژوزه و باشگاه پرسپولیس حکم صادر کرده و این موضوع در حال حاضر در دادگاه CAS بررسی می شود اما با توجه به اینکه حکم فیفا قطعی است و CAS تشکیلات قضایی خارج از فیفا محسوب می شود، بنابراین باشگاه پرسپولیس مشمول دستورالعمل هیئت رئیسه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
همیشه پرپلیس اماده خوربوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلااااام
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
چرتپولیس کلا غیرقانونیه
Oman
مرتضی
۱۶:۰۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
بخواب بابا ی کلام از مادر عروس
اس تق لال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
۹آره کیسه کشا شما هم محروم هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
دلم واسه این لنگیا میسوزه, اینهمه دادار دودور کردن آخرش شد هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
باسلام خدامیدوندبهترین کانال همین،باشگاه خبرنگاران جوان، آقا پرس پولیس کی قانون داشت!اگه داشت حق رشد مسلمان وصادقیان رامیداد؛ آماده خوری تاکی تاکییییییییییییییییی
Germany
عشق پرسپولیس
۱۳:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
چرا همش به ضرر پرسپولیس مطلب میگید ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
h.a
۱۳:۰۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
همش اخبار پرسپولیسو میزارید چرا
آخرین اخبار