درخواست آمریکایی‌ها برای رسیدگی مستقل به پرونده ارتباط ترامپ با روسیه

اغلب آمریکایی‌ها تاکید دارند باید یک دادستان مستقل برای رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تعیین شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ جدیدترین نظرسنجی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد 78 درصد از شهروندان آمریکایی معتقدند باید یک دادستان مستقل به پرونده ارتباط روسیه و کمپین انتخاباتی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور این کشور، رسیدگی کند.

تا پیش از این، رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر عهده سازمان اف‌بی‌آی بود اما پس از اخراج ناگهانی "جیمز کومی" از ریاست این سازمان، بسیاری خواستار واگذاری مسئولیت رسیدگی به این پرونده به یک دادستان مستقل شدند. در این میان فقط 15 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند رسیدگی به این پرونده باید بر عهده کنگره گذاشته شود.

جیمز کومی مدعی شد ترامپ در جریان یک ضیافت شام خصوصی خواستار اعلام "وفاداری" وی شده، اما او امتناع کرده و به همین دلیل، از مقام خود اخراج شده است. اما سخنگوی کاخ سفید با تکذیب این ادعا اظهار داشت: رئیس جمهور فقط خواستار این شده بود که کومی قول بدهد در تحقیقات خود درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، "صداقت" داشته باشد.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اغلب آمریکایی‌ها از اخراج کومی خوشحال نیستند. در یک نظرسنجی حزبی نیز 58 درصد از جمهوری‌خواهان و 66 درصد از دموکرات‌ها نسبت به این تصمیم ترامپ اظهار نارضایتی کردند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار