کرمان؛

حمل و نقل جاده‌ای کالای استان کرمان با 28 درصد رشد

حمل ونقل کالا به وسیله ناوگان سنگین و نیمه سنگین حمل ونقل عمومی جاده ای در سال 95با 28درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از مرز 21میلیون تن گذشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،خداداد مقبلی ، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گفت:این میزان کالای حمل شده از مبادی استان به مقصد استان‌های هرمزگان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و توسط 170 شرکت و موسسه حمل و نقل جاده ای فعال استان در قالب پانزده انجمن صنفی کارفرمایی و کارگری بخش حمل و نقل جاده ای کالای استان حمل شده است.
وی افزود: به ترتیب کنستانتره سنگ آهن، کندله، مواد نفتی، سیمان، کلینکر وغیره بیشترین محمولات بارگیری شده از مبداء استان بوده‌است.
مقبلی با اشاره به این مطلب که رشد28درصدی حمل ونقل کالا ی استان در سال گذشته خود نشانی از رشد تولید در اقتصاد استان است ؛ خاطر نشان کرد: راه اندازی خطوط تولید کارخانجات فولاد بردسیر و سیرجان در سال 95 یکی از دلایل رشد حمل ونقل کالا بوده و با توجه به ادامه این روند در سال جاری بنظر می رسد در سال 96نیز حمل کالا از مبادی استان از رشد در خور توجهی برخوردار باشد.
وی تصریح کرد: استان کرمان با حدود 20هزارکیلومتر انواع جاده اصلی و روستایی بویژه، قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال وجنوب کشور، پل ارتباطی بندر عباس بعنوان مهمترین قطب حمل ونقل جاده ای کشوربه شمال و شرق و دومین استان ترانزیتی کشور محسوب می شود که این استان را در جایگاه ویژه ای به لحاظ حمل و نقلی قرارداده است.
مقبلی گفت: بیشترین تناژ حمل شده به ترتیب از مبداء شهرستان های سیرجان، کرمان، زرند، رفسنجان، بردسیروغیره بارگیری وبه مقاصد نقاط مختلف کشور حمل شد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.