جهانگیری در برنامه «گفتگوی ویژه خبری»:

برنامه مفصلی در زمینه ایجاد شغل تهیه کرده‌ایم/هیچ خط قرمزی در بحث مبارزه با فساد نداریم

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دو سال اخیر دولت تدبیر و امید سالی ۶۸۰ تا ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده که جزو بهترین سال‌های ایجاد شغل است.

دو سال اخیر دولت تدبیر و امید جزو بهترین سال‌های اخیر ایجاد شغل است
به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جواناسحاق جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کشورمان به چه تعداد شغل پایدار و با چه میزان سرمایه‌ای نیاز دارد،‌اظهار داشت: نامزدهای انتخابات وعده‌های مختلفی به مردم داده‌اند و برنامه عملیاتی از آنان ندیدم.

وی ادامه داد: از سال ۸۴ تا ۹۱ خالص ایجاد شغل در حد صفر بود و حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون نفر به جمعیت معتادان کشور اضافه شد که باید آنان در سال‌های قبل به کار مشغول می‌شدند اما نشدند.

جهانگیری گفت: به طور متوسط سالی یک میلیون نفر به افراد جویای کار اضافه می‌شوند،‌ بهترین دوران ایجاد شغل که سالی ۶۳۵ هزار شغل ایجاد شد در دولت اصلاحات بود.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر دولت تدبیر و امید سالی ۶۸۰ تا ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده که جزو بهترین سال‌های تولید شغل بوده است، ادامه داد: با این حجم شغل ایجاد شده باز نسبت به بیکاران یک کسری داریم در برنامه ششم گفته شده باید سالی ۹۵۰ هزار شغل ایجاد شود.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: شغل خودش به عنوان کاری که عامل اصلی باشد، نیست بلکه نتیجه اقداماتی همچون تولید و سرمایه گذاری بیشتر است.

جهانگیری با بیان اینکه برای دولت دوازدهم برنامه مفصلی در زمینه ایجاد شغل تهیه کرده‌ایم، گفت: در ابتدای امسال که مقام معظم رهبری شعار سال را اعلام کردند ایشان فرمودند ایجاد شغل الزاماتی دارد.

وی ادامه داد: برای ایجاد یک میلیون شغل باید مجموع الزاماتی در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی رعایت شود تا بخش خصوصی به میدان بیاید و کار ایجاد کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:‌ برای ایجاد شغل باید از تولید داخلی حمایت کنیم و اگر تولید داخلی رونق بگیرد،‌ سالی ۸ درصد رشد اقتصادی خواهیم داشت که این رشد حجم قابل توجهی شغل را ایجاد خواهد کرد.

جهانگیری با بیان اینکه اگر تولید کنیم اما بازار نداشته باشیم، کالاها انبوه می‌شود، گفت:‌ در زمینه ایجاد شغل باید با قاچاق مبارزه و واردات مدیریت شود.

وی اظهار داشت: در قانون مجلس گفته شده باید سالی ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کنیم که برای ایجاد این میزان شغل به سرمایه گذاری حدود ۷۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم که ۶۵ میلیارد دلارش از منابع خارجی خواهد بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه برای سرمایه گذاری خارجی باید دیپلماسی فعالی داشته باشیم، ادامه داد: جذب سرمایه گذاری خارجی با یک سری شعارهایی که فقط روابط را بر هم می‌زند امکان پذیر نخواهد بود در گذشته فکر کردند شغل خود به خود ایجاد می‌شود و سیاست خارجی هم باید راه خود را برود.

جهانگیری گفت: کم هزینه‌ترین شغل‌ها در شرکت‌های دانش بنیان است در این دولت حدود سه هزار شرکت دانش بنیان ایجاد کردیم.

وی به ضرورت ایجاد شغل در مناطق مرزی و روستایی اشاره کرد و افزود: طی دو سال گذشته ۳۴۰ هزار شغل در مناطق روستایی و مرزی ایجاد کردیم و دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه کرده که طی آن یک و نیم میلیارد دلار را برای ایجاد شغل در مناطق روستایی اختصاص می‌دهیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در کشورهایی که اشتغال‌زایی را ضروری می‌دانند توسعه صنایع کوچک اهمیت فراوانی دارد.

جهانگیری ادامه داد: طی دو هفته گذشته در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوباتی داشتیم که بر اساس آن مشخص می‌شود برای ایجاد ۹۵۰ هزار شغل باید چه کارهایی انجام بدهیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما برای خارج کردن مسکن از رکود چیست؟ اظهار داشت: بخش مسکن یکی از پیشران‌های اقتصادی است و با فعال شدن آن ده‌ها بخش صنعتی فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل ما تولید مسکن نیست، ادامه داد: ۲.۵ واحد مسکن خالی در کشور وجود دارد در تهران بیش از ۶۰۰ هزار مسکن خالی داریم و  بر اساس برخی برآوردها ۲۵۰ هزار میلیارد دلار در بخش مسکن هزینه کرده‌ایم که این سرمایه‌ها خوابیده و کشور معطل مانده است.

جهانگیری ادامه داد: در ده سال گذشته قیمت مسکن وحشتناک افزایش یافت و حدود ۱۰ برابر شد ما برای زوج‌های جوان خانه اولی وام ۱۶۰ میلیون تومانی در تهران و ۱۴۰ میلیون تومانی در شهرستان‌ها در نظر گرفتیم.

وی بیان داشت: میزان سود این وام یک رقمی است و دوره بازپرداخت آن ۲۵ ساله می‌باشد و فکر می‌کنیم با وامی حدود ۲۰۰ میلیون تومان زوج‌های جوان قادر به تهیه مسکن خواهند بود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به برنامه‌های دولت در بخش بافت‌های فرسوده اشاره کرد و در این زمینه گفت: سرمایه‌گذاری‌هایی صورت گرفته که سالی چند هزار بافت فرسوده نوسازی شوند  در این زمینه شرکت‌های خصوصی تشکیل شده و کارشان را در برخی از مناطق تهران شروع کرده‌اند.

وی به ضرورت نوسازی و استحکام سازی خانه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: مطابق برنامه‌ها باید سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی استحکام بخشی شوند مسکنی تحت عنوان مسکن اجتماعی را برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و...در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ما از اقتصاد دنیا بازار تکنولوژی می خواهیم گفت: باید نیازهای اقتصادی کشور را تامین کنیم لذا ما از دنیا سرمایه، بازار و تکنولوژی می خواهیم که رئیس جمهور باید از بیرون این نیازها را برآورده کند که این امر با دیپلماسی امکان پذیر است.

جهانگیری با اشاره به اینکه از همه ظرفیت های کشور برای حل مسائل اقتصادی باید استفاده کرد گفت: مسئله روستاهای کشور از جمله مباحث اساسی به حساب می آید به طوری که آنها ازظرفیت بالایی برخوردار هستند لذا این دولت خیلی از خدمات را در سخت ترین شرایط به مردم روستا ارائه کرده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در طول هشت سال گذشته متوسط آبیاری روستاها 250 تا 300مورد بود ادامه داد: بیش از ده هزار کیلومتر راه روستایی ایجاد شده و برای 27 هزار روستا اینترنت متصل شده است و هم چنین برای اشتغال 340 هزار روستا زمینه فعالیت به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در روستاها باید توسعه یابد گفت: باید برای افزایش تولید کشاورزان اقدامات مناسبی صورت گیرد و صنایع تبدیلی در روستاها باید ایجاد شود و از سوی دیگر گردشگری روستایی باید توسعه یابد.

جهانگیری با بیان اینکه ما به دنبال توسعه کشاورزی در روستاها بودیم تا تولیدات آنها را بالا ببریم ادامه داد: گاهی می گویند دولت ما به مرگ و میر خدمت نمی کند در حالی که با طرح تحول سلامت بسیاری خدمات به آنها ارائه داده شد و در دولت یازدهم بیش از ده میلیون نفر را بیمه کردیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کمیته امداد و بهزیستی به ده میلیون نفر کمک های لازم را انجام داده اند افزود: به خانواده های تک نفره حدود دویست هزار به خانواده های دو نفره 340 هزار، خانواده های سه نفره 450 هزار، خانواده های 4 نفره 600 هزار و خانواده های 5 نفره 700 هزار تومان از محل مستمری که در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار می گرفت پول پرداخت می شود.

وی ادامه داد: ما به همه خانواده ها اعلام می کنیم هر کسی از این مبالغ درآمدش کمتر است در کمیته امداد بهزیستی ثبت نام کند.

**50 میلیون نفر در سهام عدالت ثبت نام کرده اند

جهانگیری با اشاره به اینکه 50 میلیون نفر در سهام عدالت ثبت نام کرده اند و ما کاری کردیم که مردم طمع واقعی سهامدار شدن را بچشند افزود: در سه سال گذشته سهام عدالت را سازماندهی کردیم تا مردم طمع سهامدار شدن را بچشند لذا از سال 96 برای سهام عدالت تعیین تکلیف کردیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 50 میلیون مردم ایران سهام دار شدند که در چه کارخانه ها چه میزان سهم دارند گفت: سال 96 سود سهام را مردم می توانند دریافت کنند و برای بقیه مردم تا شهریور ماه تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: در دولت دوازدهم بیش از گذشته این موضوع عملیاتی خواهد شد لذا دولت مصمم است نسبت به حل مشکلات طبقات ضعیف و نیازمند با تمام توان عمل کند تا دغدغه آنها برطرف شود و برای تامین شغل افراد فارغ التحصیل نیز اقداماتی در دست اجرا است.

جهانگیری با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم طرح کارورزی را ایجاد کردیم به طوری که در سال 96 به عنوان طرح کارورزی در دستور کار دولت قرار گرفته و منابع آن بومی شده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در زمینه IT وict فرصت خوبی ایجاد شده است گفت: زیربناها و زیرساخت های فعالیت it و سرمایه گذاری سنگین فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه از نظر سهامدار بزرگ خواهد شد افزود: باید همواره یک اطمینان برای سهامداران خرد ایجاد شود تا آسیب نبینند لذا بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه های بزرگ باید نقش ایفا کند.

جهانگیری تصریح کرد: امیدواریم بازار سرمایه در آینده یکی از محورهای تامین مالی بنگاه های کشور شود و از سوی دیگر یکی از بهترین زمینه های فعالیت های اقتصادی در کشور تعاونی ها هستند به طوری که مجموعه بسیج در بخش های مختلف تولیدی و خدماتی ایجاد شده است.

** سهم تعاونی ها را در اقتصاد باید زیاد کرد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سهم تعاونی ها را در اقتصاد باید زیاد کرد گفت: ما در این بخش حاضریم حمایت بیشتری داشته باشیم اما این مسئله به طور کامل ایجاد نشده است.

** هیچ کاری که با باورهای دینی درتضاد باشد در این دولت اتفاق نمی افتد

وی افزود: یکی از دغدغه های دولت یازدهم در این روزها شایعات زیادی است که علیه دولت و مسئولین درست شده است تا دل دین داران کشور را خالی کنند، این دولت برای ایثارگران و خانواده های شهدا جایگاه ویژه ای قائل است، لذا هیچ کاری که با باورهای دینی درتضاد باشد در این دولت اتفاق نمی افتد.

جهانگیری با اشاره به اینکه در این دولت رابطه خوبی با مراجع ایجاد شده است خاطر نشان کرد: بیانیه یونسکو در ارتباط با سند آموزشی 2030 مطرح شد لذا در این رابطه باید اذعان داشت که هیچ موردی از این کنوانسیون بین المللی اگر مغایر با ارزش ها، قوانین و مقررات باشد اجرا نمی شود لذا هر جا این بیانیه با ارزش ها ومقررات ناسازگار باشد اجرا نخواهد شد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه این سند نباید با اسناد بالادستی در تضاد باشد عنوان کرد: مردم به شایعات توجه نکنند و باید از ارزش های اسلامی و دینی پاسداری و حراست کرد.

وی با اشاره به صندوق های بازنشستگی به عنوان یکی از جهت گیری های دولت گفت: انتخابات فرصت گفت و گو با ملت است در جایی که با بی انصافی خدمات دولت ونظام زیر سوال می رود باید از آن دفاع کرد. لذا باید مردم به عملکرد و سابقه کاندیدا توجه کنند. دولت باید قادر باشد متخصصین و صاحب نظران را دور خود جمع کند.

** ملت با آگاهی کامل رصد کنند و برنامه های عملیاتی را ببینند و فریب شعارهای دروغین را نخورند

جهانگیری با اشاره به اینکه دولت باید قادر باشد که مسائل کلان کشور را حل و فصل کند افزود: کاندیدایی که حتی یک روز سابقه اجرایی ندارد با چه پیش نیازی می خواهد در بالاترین سطح بنشید پس ملت با آگاهی کامل رصد کنند و برنامه های عملیاتی را ببینند و فریب شعارهای دروغین را نخورند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مردم ببینید عملکرد کاندیدا با شعارهایشان تطبیق دارد یا نه ما با اجماع و همدلی بعد انتخابات می توانیم با هم کار کنیم.

جهانگیری در خصوص اینکه حجم نقدینگی در  اقتصاد کشور به چه میزان است و چه تبعاتی به همراه دارد، گفت: نقدینگی هم اکنون حدود هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است البته در کشور هنوز میزان نقدینگی به میزان تولید ناخالص داخلی نرسیده است.

وی با بیان اینکه نقدینگی همواره می‌تواند یک کمک کننده مهم برای توسعه کشور باشد، در صورتی که خوب به آن پرداخته شود و هم می‌تواند یک تهدید جدی تلقی شود، اظهار داشت: کمک کننده از این جهت که کشور در بحث تولید و سرمایه به منابع و نقدینگی نیاز دارد که باید این نقدینگی به سمت تولید سرمایه گذاری شود و تهدید زمانی است که مردم احساس کنند زمینه فعالیت آن‌ها کم شده و منابعی که در اختیار دارند را نمی‌توانند در جای مطمئنی سرمایه‌گذاری کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از بهترین جاهایی که می‌تواند نقدینگی را جذب کند بازار سرمایه است، گفت:‌ دولت باید به بازار سرمایه توجه کند و قطعاً یکی از سیاست‌های دولت دوازدهم این است که بازار سرمایه را به طور جدی مورد حمایت قرار دهد تا سهام داران آن آسیب نبینند.

وی افزود: اگر مردم، صاحبان نقدینگی به مسئولین دولت و سیاست گذاران اعتمادشان را از دست بدهند و به آینده نیز امید نداشته باشند و هر میزان که نقدینگی وجود داشته باشد این نقدینگی می‌تواند همانند یک بهمن هر از گاهی به سمت یکی از کالاها هجوم ببرد.

جهانگیری یادآور شد: فراموش نکردیم در سال‌های ۹۰ و ۹۱ وقتی که اعتماد به آینده و مسئولین و سیاست گذاری اقتصادی کشور از بین رفت قیمت ارز در مدت کوتاهی سه برابر شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش گفت:‌ به دلیل کاهش بهای نفت همه کشورهای نفت‌خیز با کاهش ارزش پول ملی خود مواجه شدند اما ایران جزو محدود کشورهایی بود که از کاهش بهای نفت تلاطمی در بازارش به وجود نیامد و علت نیز آن بود که مردم به دولت و آینده سیاست‌هایی که گذاشته شده امیدوار هستند.

وی تأکید کرد: بر این اساس تا زمانی که این اعتماد وجود دارد و مردم امیدوار هستند و تا زمانی که عده‌ای به امید مردم آسیب نزنند حتماً این نقدینگی می‌تواند کمک کننده تولید باشد ولی هر زمان که مردم مأیوس شوند نقدینگی تبدیل به یک مشکل خواهد شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از این گفتگو همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شرایط اقتصادی کشور یک شرایط رکود تورمی را دارد نیز بیان داشت: اقتصاد ایران در طی چهل سال اخیر در مقاطعی با تورم بسیار بالایی روبرو بوده که البته در آن مقطع رشد اقتصادی نیز مثبت بوده است اما مقاطعی هم وجود داشته که رشد اقتصادی منفی و تورم نیز پایین بوده است ولی ما در یک دوره زمانی شاهد رشد منفی اقتصادی و تورم خیلی بالا بودیم که این دوره زمانی مربوط به سال‌های ۹۱ و ۹۲ می‌شود که در این مقطع ما تورم بالای ۳۵ درصد و رشد اقتصادی منفی۶.۸ درصد را تجربه کردیم که این دوره را دوره رکود تورمی می‌نامند.

جهانگیری افزود: دولت یازدهم با چنین شرایطی روبرو شد و رکود تورمی در اقتصاد ایران در ۵۰ سال گذشته برای اولین بار بود که در این مقطع(سال‌های ۹۱ و۹۲)ایجاد شد اما به حمدلله با سیاست گذاری‌هایی خوبی که انجام گرفت توانستیم اول تورم را کاهش دهیم و آن را تک رقمی کنیم و سپس به سمت رونق اقتصادی برویم که نهایتاً‌ منجر به این شد که رشد اقتصادی ما سال گذشته طبق گزارش مرکز آمار ایران به بالای ۷ درصد و طبق گزارش بانک مرکزی به بالای ۱۱ درصد برسد لذا ما هم رشد اقتصادی‌مان مثبت شد و هم توانستیم تورم را کاهش دهیم.

وی بیان داشت: مقطع زمانی‌ای که هم اکنون در آن قرار داریم مقطع خوبی است اما مردم به دلیل گرفتاری‌های دیگری که دارند و به دلیل آ‌نکه سفره زندگی‌شان طی سال‌های گذشته به شدت کوچک شده هنوز نتوانسته‌اند این بهبود در شرایط اقتصادی کشور را احساس کنند.

*در دولت دوازدهم سرعت رشد اقتصادی کشور را افزایش خواهیم داد
 
جهانگیری با تأکید بر اینکه امیدواریم در دولت یازدهم بتوانیم سرعت رشد اقتصادی کشور را افزایش دهیم تا قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند و آنها بتوانند این شرایط را در زندگی‌شان لمس کنند، گفت: مهم‌ترین تصمیم دولت دوازدهم این است که سرعت رشد اقتصادی کشور بیشتر شود،‌ اقتصاد کشور را از یک دوران سخت و رکود تورمی در مسیر صحیح قرار دادیم و الان اقتصاد ایران قادر است تولید شغل کند و معیشت مردم را بهبود ببخشد ضمن اینکه قادر است به مشکلات پیش روی طبقات ضعیف جامعه پاسخ دهد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دولت احتمالی شما در سال ۹۷ مالیات بر تولید را کاهش خواهد داد یا خیر، اظهار داشت: مالیات در کشور جزو مالیات سطح پایین در اکثر کشورهای دنیا است و بنگا‌ه‌هایی که فعالیت کنند و سود داشته باشند ۲۵ درصد سودشان را مالیات می‌دهند.

جهانگیری افزود: ما در زمینه مالیات به دنبال این هستیم که به مالیات دهنده‌های خود از قبیل اصناف و واحدهای کوچک تولیدی اعتماد کنیم بدون اینکه وارد حساب و کتاب‌هایشان شویم و در مقابل سعی داریم بر مالیات دهنده‌های بزرگ که عمدتاً فرار مالیاتی هم در همین جا است تمرکز کنیم.

وی اعلام کرد: در دو سال گذشته با ایجاد سامانه مناسبی که در این زمینه تهیه شد و با یک تمرکزی توانستیم بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از این برنامه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا حجم گسترده قاچاق از مبادی رسمی را قبول دارید،‌ گفت: قاچاق یکی از بدترین اتفاقاتی است که در کشوری می‌افتد و قطعاً به تولید داخلی کشور آسیب جدی خواهد رساند لذا باید در امر مبارزه با آن جدی باشیم.

وی تأکید کرد: خوشبختانه در عمل ثابت کردیم که در بحث مبارزه با قاچاق جدی بوده‌ایم به طوری که روزی که کار را شروع کردیم حجم قاچاق کشور ۲۵ میلیارد بود که این رقم هم اکنون به ۱۲ میلیارد کاهش پیدا کرده،‌ این یک توفیق بزرگی است که باید آن را ادامه دهیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: خوشبختانه امروز گمرک ایران تبدیل به یکی از گمرکات مجهز با سامانه‌های الکترونیکی شده که می‌تواند به سرعت این دغدغه را در کشور برطرف سازد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از سوء مدیریت می‌دانید یا تحریم،‌ گفت: حتماً تحریم‌ها در ایجاد مشکلات کشور سهم عمده‌ای داشتند ضمن آنکه ما بیشترین دوره تحریم را در دولت یازدهم گذراندیم، در یک دوره‌ای به بهانه تحریم یک نظام عجیبی در اقتصاد کشور به وجود آمد به حدی که یک شهر قادر نبود قیمت کالاهای مصرفی، ارز و سکه را برای روز بعد پیش بینی کند که این امر نشان می‌دهد ما در آن مقطع سوء مدیریت داشتیم.

وی ادامه داد: اما این دولت علی رغم اینکه در تحریم بود به دلیل آنکه مدیریت عالمانه در برخورد با مشکلات داشت باعث شد که از یک ثبات اقتصادی خوبی برخوردار باشیم لذا مدیریت خوب می‌تواند عوارض تحریم را به حداقل برساند.

*دولت آینده، دولت ضد فساد خواهد بود
 
جهانگیری همچنین در پاسخ به این سوال که فساد اقتصادی را چقدر جدی می‌دانید؟ گفت: فساد از مسائلی است که متأسفانه به صورت بسیار بدی در اقتصاد ایران شکل گرفته بنابراین دولت آینده حتماً دولت ضد فساد خواهد بود ضمن آنکه ما هیچ خط قرمزی در بحث مبارزه با فساد نداریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در بحث مبارزه با فساد هرکسی که آلوده شود باید با او برخورد صورت گیرد، گفت:‌ مهم‌تر از مسئله برخورد بحث پیشگیری است که در این زمینه باید دسترسی آزاد به اطلاعات به وجود آید و سامانه‌های الکترونیک تهیه شود ضمن آنکه فضای مجازی نیز می‌تواند فرصت مهمی برای مقابله با فساد باشد به طوری که یک جوان در فضای مجازی موفق شد بحث حقوق‌های بالا و املاک ناحقی که در برخی نهادها داده می‌شد را رو کند البته باید تأکید کرد که همکاری قوه مجریه با قوه قضاییه در رابطه با برخورد با این معضل می‌تواند بسیار موثر باشد.
 
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.