قزوین؛

ضرورت افزایش اختیارات بانک های استانی

استاندار قزوین از رئیس کل بانک مرکزی خواست تا اختیارات بانک های استانی را درباره سقف تسهیلات پرداخت افزایش یابد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی در جلسه شورای هماهنگی بانکها که با حضور ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد ، گفت:سقف پرداخت اعتبارات استانی سه و نیم میلیارد تومان است و گاهی اوقات ارجاع کارها به تهران تا شش ماه طول می کشد که پیشنهاد می شود این سقف در استانها بیشتر شود.

وی افزود :  سال گذشته با حمایت جدی بانک مرکزی و همکاری بانکهای عامل در استان توانستیم رکوردی بی سابقه را ثبت کنیم.
 
استاندار گفت : بیش از هزار و ۱۱۱ واحد تولیدی و صنعتی توانستند از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برخوردار شوند و به رونق تولید واحدها کمک شد.
 
وی بیان کرد: آثار پرداخت تسهیلات اعتباری در پایداری اشتغال، تولید و افزایش آن بسیار موثر بود و اگر این کار نمی شد با شناختی که از شرایط بحرانی داریم حداقل ۵۰۰ واحد صنعتی در استان تعطیل می شد.
 
همتی یادآورشد: اگر تسهیلات حمایتی دولت به صنعت داده نمی شد شاید بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در استان بیکار می شدند .
 
وی افزود:با شرایط خوب فراهم شده صادرات ۶۷۵ میلیون دلاری در استان محقق شد و توانستیم ۲۲ هزار شغل هم ایجاد کنیم که ۱۴ هزار نفر آنها بیمه شده جدید هستند.
 
استاندار اضافه کرد :روند بیکاری دراستان روبه کاهش است و در کمیت و کیفیت تولیدات هم شاهد تغییرات اساسی هستیم و امسال نیز این روند را با جدیت ادامه می دهیم.
 
همتی بیان کرد: اگر استان قزوین مهاجرپذیر نبود قادر بودیم بیکاری را یک رقمی کنیم و امسال تلاش میشود با نظارت دقیق تر افراد بومی بیشتری در واحدهای تولیدی مشغول کار شوند.
 
وی گفت: امسال تلاش می کنیم تا یک هزار واحد را تحت حمایت مالی قرار دهیم و برای ۵۰۰ واحد سرمایه در گردش و ۵۰۰ واحد سرمایه ثابت را تامین خواهیم کرد.
 
استاندار گفت : شیب بازپرداخت تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان زیاد است که باید مورد توجه قرار گیرد و سود تسهیلات نیز از ۱۸ درصد در یک مرحله دیگر کاهش یابد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.