اصفهان؛

حمله سایبری بی‌سابقه به دانشگاه علوم پزشكي اصفهان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روز جمعه حمله سایبری ازسوی باج افزار wannacrypt همزمان با 74 کشور در دنیا به برخی از سیستم‌های بیمارستانی حمله کرد که حمله به سیستم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در بین این کشورها بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کیانوش جهانپور  در خصوص حمله سایبری بی‌سابقه به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: روز جمعه حمله سایبری ازسوی باج افزار wannacrypt همزمان با 74 کشور در دنیا به برخی از سیستم‌های بیمارستانی حمله کرد که حمله به سیستم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در بین این کشورها بود.

وی افزود: بلافاصله پس از این اتفاق، ستاد حفاظت و امنیت فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وارد عمل شد و با هماهنگی پدافند غیرعامل و پلیس فتای اصفهان جلوی انتشار ویروس در درون شبکه‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: هم‌چنین آسیب مورد نظر با به‌روزرسانی‌های سیستم‌های ویندوزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عملاً مهار شد.

وی تأکید کرد: از روز گذشته عملاً وضعیت سیستم‌های بیمارستان‌ها به حالت ایمنی و عادی خود بازگشته‌اند که ایمنی کامل در برابر این ویروس برقرار شده است.

جهانپور ادامه داد: طبق آمار خسارت‌های عمده‌ای به سیستم‌های اطلاعاتی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر اثر این حمله سایبری وارد نشده است و وضعیت این دانشگاه نسبت به گزارشات کشورهای دیگر بهتر بوده که این برتری وضعیت به خاطر اقدام به موقع ستاد فناوری اطلاعات بوده است.

وی بیان کرد: این ویروس به سه بیمارستان از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رخنه کرده بود که مسؤولان مربوطه هنگام متوجه شدن این موضوع جلوی انتشار این ویروس را گرفتند.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.