جاعل ویزای سنندجی در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کردستان از شناسایی و دستگیری جاعل ‌ویزا و کلاهبردار اینترنتی‌ خبر داد.

جاعل ویزای سنندجی در فضای مجازی دستگیر شد
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ فرامرزشاکری اظهار کرد: شهروندی سنندجی با در دست داشتن مرجوعه از دادسرای عمومی و انقلاب سنندج با موضوع کلاهبرداری رایانه‌ای‌، به پليس فتا مراجعه و اظهار داشت، از طریق اینترنت با شخصی که در زمینه اخذ ویزا فعالیت می‌نمود آشنا شده و جهت اخذ ویزا طی سه فقره مبلغ 120 میلیون ریال واریز کردم‌، ‌اما بعد از واریز وجه کلاهبردار جوابگوی تعهدات خود نبود و به تماس‌های من پاسخ نمی‌داد‌. لذا مراتب در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرايم سايبری پليس فتا قرارگرفت و در اين رابطه پرونده تشکيل گردید .
 
وی افزود: پس از انجام تحقيقات مقدماتی و انجام شگردهای پلیسی ‌فردی شناسایی گردید و در تحقیقات اظهار داشت، مدتی قبل یک خانم از همکاران بنده‌، به من مراجعه و درخواست کارت بانکی من را جهت انجام امور بانکی نمود و من هم به سبب اعتمادی که به ایشان داشتم کارت بانکی‌ام را در اختیار نامبرده قرار دادم که مبلغ موضوع  پرونده نیز در این بازه زمانی به حساب کارت بنده واریز شده است و همین همکار خانم نیز وجه را برداشت کرده است .
 
این مقام انتظامی ادامه‌داد: با توجه به اظهارات مظنون اول متهم اصلی شناسایی و‌ احضار گردید و پیرامون موضوع پرونده از وی تحقیق که بیان داشت قبول دارد و با همکاری یکی از دوستان که در زمینه صدور ویزا فعالیت دارد و به انگیزه کسب منافع مالی این کار را نموده است و با جلب اعتماد شاکی از وی کلاهبرداری نمودیم‌. در نهايت با توجه به اعتراف به بزه انتسابی، متهمین به اتهام کلاهبرداری رایانه‌ای تحویل مقام قضایی شد .
 
وی با بيان اينکه متهمان پليس فتا اغلب افراد با علم و بار فنی سطح بالا هستند، از شهروندان درخواست كرد در فضای مجازی ضمن افزايش سطح آگاهی و دانش خود، از اعتماد بي‌جا به موضوعات مطرح شده در اين فضا جدا خودداری كنند.
 
سرهنگ شاکری در پایان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آمادگی رسیدگی به شکایت شهروندان را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با هرگونه جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.  
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار