پوتين:‌ روسيه فعالانه در طرح کمربند و جاده مشارکت می‌کند

رئیس‌جمهور روسیه ایجاد کمربند توسعه اقتصادی میان آسیا و اروپا را ابتکاری مهم خواند و اعلام کرد مسکو از آن حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، امروز دوشنبه اعلام کرد مسکو از طرح یک کمربند یک جاده حمایت و فعالانه در آن مشارکت خواهد کرد، زیرا انسجام و یکپارچگی فضای اوراسیا را مبتنی بر قوانین یکدست شناخته شده و شفافیت بین‌المللی ضروری می‌داند. 

وی  امروز در دومین روز مجمع بین المللی جاده جدید ابریشم با شرکت در میزگردی در این باره اعلام کرد: «برنامه‌ای که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در چارچوب این طرح اعلام کرده است، برنامه‌ای گسترده و فراگیر به شمار می‌رود که اجرای آن دشوار به نظر می رسد ولی همه موارد پیشنهادی بر اساس الگوهای توسعه مدرن مطرح شده که به شدت به اجرایی شدن آنها نیاز است. به همین دلیل روسیه ضمن حمایت از طرح یک کمربند یک جاده،  در اجرای آن با همکاری شرکای چینی و البته دیگر کشورهای علاقمند، مشارکت فعالانه خواهد داشت.»  

رئیس جمهور روسیه ایجاد کمربند توسعه اقتصادی و تجارت پرسود متقابل را میان اسیا و اروپا امری فوری و ابتکاری مهم خواند که در آن همه رویه‌های موجود در اقتصاد جهانی در نظر گرفته شده است. 

وی گفت : «ضروری است تا همه ساختارهای ادغام اعم از ساختارهای کنونی در اوراسیا و ساختارهای تازه تاسیس، مبتنی بر قوانین شناخته شده بین‌المللی و شفاف و باز شکل بگیرد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار