سقوط آزاد انگلیس در رتبه‌بندی رعایت حقوق کودکان از رتبه یازدهم به صد و پنجاه و ششم!

بر اساس آمارهای جدید سازمان ملل، انگلیس در رتبه‌بندی جهانی رعایت حقوق کودکان، از جایگاه یازدهم به صد و پنجاه و ششم سقوط کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ انگلیس در بازه زمانی یک ساله، رتبه یازدهم جهانی خود را در رعایت حقوق کودکان از دست داد و به جایگاه بسیار پایین صد و پنجاه و ششم سقوط کرد. نگرانی جدی درباره انگلیس، تبعیض ساختاری در این کشور است که بیش از همه کودکان مسلمان را تحت تاثیر قرار داده است.

در پی اعمال نظارت‌های ضدتروریستی در انگلیس، توهین و تبعیض علیه کودکان مسلمان افزایش چشمگیری داشته و کودکان پناهجویان، که اغلب در سال‌های اخیر همراه با خانواده‌هایشان راهی اروپا شده و در اردوگاه‌های مهاجران زندگی می‌کنند، با بیشترین توهین و تبعیض مواجه بودند.

هم‌اکنون انگلیس در میان 10 کشور قعرنشین رتبه‌بندی بهبود شرایط درباره رعایت گسترش حقوق کودکان قرار دارد. انگلیس در تمام 6 معیار جهانی برای تعیین رتبه رعایت حقوق کودکان، کمترین امتیاز ممکن را کسب کرده است. 

اطلاعات سازمان یونیسف و کمیته حقوق کودکان در سازمان ملل متحد اطلاعات و آمار مورد نیاز را در سراسر جهان جمع‌آوری کردند تا مشخص شود با توجه به امکانات زیرساختی و رعایت اصول کلی تعیین شده از سوی کمیته حقوق کودکان ملل متحد، در کدام کشورها کودکان نیازمند دریافت توجه بیشتری هستند. در این میان پرتغال رتبه نخست رعایت حقوق کودکان را در جهان به دست آورد.

در این رتبه بندی، کسب یک امتیاز منفی در یک بخش با کسب امتیاز بالاتر در بخش دیگر جبران نخواهد شد. تمام شش معیار مدنظر قرار گرفته برای رعایت حقوق کودکان به یک اندازه حائز اهمیت هستند.

در حالیکه انگلیس ششمین اقتصاد بزرگ جهانی به حساب می‌آید، جایگاهی به مراتب بدتر از برخی کشورهای فقیر در رعایت حقوق کودکان دارد. به عنوان مثال، تایلند و تونس در میان 10 کشور نخست جهان در رعایت حقوق کودکان هستند؛ این درحالیست که کشورهای ثروتمند انگلیس و نیوزیلند نیز در میان، در میان 10 کشور قعرنشین این رتبه‌بندی قرار دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۰۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
انگلیسی ها و امریکاییها چون در رفاهن تو کار اختلاسن نیستن//اونا بیشتر تو کار تجاوز و اینا هستن//برا همین رتبه اشان او مده پایین
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۰۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
فک کنم// اونا بلد نیستن دم مامور رتبه بندی را ببین//بیایداینجا تا طی یه دوره فشرده شش ماه اوسا بشید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
ما سغوط کردیم یا صعود کردیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
فک کنم// بخاطر اون کشیشی که ترتیب بچه ها را میداد//انگلستان سغوط کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
یعنی مقصر نخست وزیر بریتانیاست
آخرین اخبار