رئیس سازمان مدیریت بحران در بجنورد:

پرداخت خسارت زلزله‌زدگان استان خراسان شمالی در اولویت مدیریت بحران است

دستگاه‌های مسئول در کوتاه‌ترین زمان خسارت ناشی از زلزله این استان را برآورد و گزارش نهایی آن را تهیه کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اسماعیل نجار در جلسه مدیریت بحران خراسان شمالی اظهار داشت: برای تسریع در پرداخت خسارت زلزله ده‌ها گزارش کارشناسان برای تأمین مالی به استانداری خراسان شمالی اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت بحران کشور با محدودیت‌های مالی روبه‌رو است افزود: گزارش کارشناسان باید به‌گونه‌ای دقیق و واقعی باشد.

نجار با اشاره به اینکه تعیین خسارت در روستاهای بجنورد و مانه و سملقان به‌سرعت در حال انجام است افزود: امیدواریم طی فردا نتیجه گزارش و برآورد خسارت‌ها به اتمام رسیده و اعلام شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور بازسازی می‌شود افزود: باید درباره ساخت مسکن در روستاها برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشیم زیرا شرایط کشور نیاز به بازسازی و مقام سازی تعداد بیشتری دارد.

نجار درباره بازسازی مسکن‌های زلزله‌زده در روستاهای بجنورد و مانه و سملقان افزود: برای بازسازی این منازل منتظر تأمین مالی نخواهیم ماند و از اعتبارات داخلی بنیاد مسکن و البته کمک دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی این منازل به‌زودی بازسازی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به همین منظور 20 میلیون تومان تسهیلات 4 درصد به روستاها و 30 میلیون تومان با بهره 5 درصد نیز به منازل آسیب‌دیده شهری پرداخت می‌شود.

نجار اظهار داشت: علاوه بر آن به منازل روستایی آسیب‌دیده 7 میلیون و منازل شهری آسیب‌دیده نیز 6 میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر این کمک‌ها 2 میلیون تومان هم برای تهیه لوازم زندگی به‌صورت بلاعوض به خانوارهای آسیب‌دیده شهری و روستایی خراسان شمالی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.