تبریز؛

راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان های آذربایجان شرقی در سالجاری

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان های استان در سالجاری با 85 میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان های آذربایجان شرقی در سالجاریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محسن ارشد زاده روز یکشنبه در جلسه تخصصی مددکاران و کارشناسان شهرستان های هشترود، میانه، بستان آباد و چاراویماق که در هشترود برگزار شد افزود: ادر حال حاضر پنج شهرستان استان به اورژانس اجتماعی مجهز هستند و مابقی نیز در سالجاری به اورژانس اجتماعی مجهز خواهند شد.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر اعتماد خیرین به بهزیستی افزایش یافته گفت: کمک ها و مشارکت های مردمی به بهزیستی در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی 5.3 درصد افزایش یافته است.
وی به رشد 6 برابری در حوزه مسکن اشاره کرد و افزود: تاکنون 4 هزار و 900 واحد مسکن معلولان را تکمیل کرده و به صاحبان آن تحویل داده ایم.
ارشدزاده ادامه داد: بنیاد مسکن و خیرین مسکن‌ ساز، برای معلولان شهری تا 300 و برای معلولان روستایی 180 میلیون ریال کمک‌ هزینه بلاعوض خرید مسکن می دهد.
مدیر کل بهزیستی استان گفت: بیش از 600 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی نیز برای توانمند سازی مددجویان و معلولان پرداخت شده که در این حوزه 2.5 برابر در بخش دولتی و 1.5 برابر در بخش غیردولتی رشد اشته ایم.
وی گفت: اعتبار تسهیلات توان بخشی 200 میلیارد ریال است و حق پرستاری معلولان نخاعی نیز 6 برابر شده است.
وی با بیان اینکه 25 هزارو 398 نفر مستمری بگیر، 15 هزار و 883 معلول و 95 هزار و 938 خانوار عضو این اداره کل هستند افزود: بیش از 40 هزار میلیارد ریال برای افزایش حقوق مستمری بگیران اختصاص یافته است.
حسن مستفید فرماندار هشترود نیزاز کسب رتبه اول شهرستان هشترود در مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: طبق ارزیابی های استان در بخش پیشگیری و آموزش، شهرستان هشترود رتبه اول استانی را کسب نموده است.
وی شناسایی و غربالگری ژنتیکی قبل از تولد کودکان معلول را ضروری دانست و افزود : عمده علت معلولیت در مناطق روستایی ناشی از ازدواج های فامیلی است. 
مستفید به مشاوره قبل از ازدواج زوجین نیز اشاره کرد و گفت: این مشاوره قبل از ازدواج برای تحکیم خانواده‌ها ضروری است و الزام به مشاوره قبل از ازدواج در شهرستان در راستای کاهش آسیب طلاق نقش اساسی دارد.
با حضور مدیر کل بهزیستی استان عملیات طرح فاضلاب مرکز نگهداری معلولان ذهنی زیر 14 سال هشترود بطول 815 متر و با هزینه 2 میلیارد ریالی آغازشد.
براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390، جمعیت شهرستان هشترود در حدود 60822 نفر (1.6 درصد جمعیت آذربایجان شرقی است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار