ساری،

اعتیاد به مواد مخدر یکی از معضلات اساسی زندگی بشری است

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار گفت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از معضلات اساسی زندگی بشری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرهنگ اکبر درویشی در جمع نمازگزاران بالا محله با اشاره به مضرات اعتیاد به مواد مخدر، گفت: امروزه یکی از معضلات اساسی زندگی بشری اعتیاد به موادمخدر است.

وی افزود: افزايش مصرف مواد مخدر طي قرن گذشته نگراني روز‌افزوني را براي همه جوامع در پي داشته است به گونه ای که در دهه های اخیر جهان با آمارهای تکان دهنده ای از شیوع این پدیده در بین افراد جوان و نوجوان جامعه روبرو است.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار گفت: فقر معنوی، افسردگی، بيماری، لذت جويی، عدم اعتماد به نفس، استقلال طلبي، عدم رشد شخصيت و نا اميدی، از جمله علل گرايش به اعتياد هستند.

سرهنگ دویشی با اشاره به شيوع پديده اعتياد در جامعه، گفت: اعتياد به عنوان يکي از چهار بحران جهانی تلقی شده است که آسيب های ناشی از آن مي تواند ويرانگر امنيت، آسايش و هنجارهای اجتماعی باشد.

وی گرایش به مواد مخدر را يکی از منکرات در جامعه دانست و افزود: تمامی جرائمی که در بين مردم اتفاق می افتد مستقيم و يا غير مستقيم، ناشی از پديده اعتیاد است.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار با بیان اینکه اقدامات سلبی در مبارزه با موادمخدر به تنهایی نتیجه بخش نخواهد بود، افزود: باید با اقدامات فرهنگی و پيشگيرانه و عزمی راسخ با همکاری خانواده ها و همه اقشار مختلف جامعه به مقابله با این پدیده شوم پرداخت.

سرهنگ درویشی گفت: هيچ جامعه و يا کشوری بدون آسيب اجتماعی نبوده اما آنچه مهم است نحوه مديريت و مقابله با آن معضل است که خانواده نقش کلیدی و مهمی را در این خصوص دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.