وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری؛

قرارداد مشارکت با نفتکش ایران و کشتیرانی امضا شد

نعمت زاده از قرارداد مشارکت با نفتکش ایران و کشتیرانی خبر داد و گفت: با همکاری و تعاملی که با شرکت نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام شده از تمام توان صدرا و ایزو ایکو استفاده خواهد شد.

قرارداد مشارکت با نفتکش ایران و کشتیرانی کشور امضا شدبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری در حاشیه امضای قرارداد مشارکت همزمان با تاسیس شرکت مشترک ساخت و تعمیر کشتی های پهن پیکر فیمابین اظهار کرد: شرکت های ایزو ایکو و صدرا در گذشته از تمام توانشان بهره برداری نمی‌شد اما با همکاری و تعاملی که با شرکت نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام شده از تمام توان صدرا و ایزو ایکو استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های ذی‌ربط در صنعت کشتیرانی در گذشته به صورت انفرادی و با حداقل توان فعالیت می‌کردند، افزود: اگر دستگاه های اقتصادی با تعامل و حل و فصل اختلافاتشان میان خود به فعالیت بپردازند، نتایج مطلوبی مانند این قرارداد به سرانجام خواهد رسید.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در این قرارداد مقرر شد تا تعمیرات و ساخت کشتی تا حد توان در داخل کشور انجام شود و تأمین مالی از طریق کشور های خارجی صورت گیرد.

منصور معظمی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در راستای امضا این قرارداد گفت: روحیه تقابل میان شرکت های ذی‌ربط داخلی به روحیه تعامل مبدل شده و برنامه هایی برای استفاده از ظرفیت های داخلی در این قرارداد منعقد گردیده است.

وی با اشاره به اینکه این قرارداد نتیجه هشت ماه مذاکره فشرده است، ادامه داد: این قرارداد یک مشارکت چهار جانبه‌ میان نفتکش ایران، سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ایدرو و دو شرکت خارجی با استفاده از ظرفیت های داخلی و تامین مالی از سوی دو کشور خارجی است که این امر موجب افزایش صادرات در آینده ای نه‌چندان دور خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار