طی نشست خبری:

لیست انتخابات شورای شهر اتاق اصناف اعلام شد + اسامی

فهرست پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای اتاق اصناف تهران اعلام شد.

فهرست انتخاباتی اتاق اصناف اعلام شدبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست انتخاباتی اعضای اتاق اصناف به منظور اعلام فهرست انتخاباتی این صنف برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ظهر امروز (یکشنبه 24 اردیبهشت ماه) برگزار شد.

براساس این گزارش طی این نشست خبری ائتلاف بزرگ اصناف تهران لیست انتخاباتی خود را اعلام کردند که به شرح زیر است:

1-ابراهیم درستی 

2-حمیدرضا سیفی گلپایگانی

3-سیدعباس احمدی

4-محمد بی‌طرفان

5-سروش کیمه چی

6-سید احمد حسینی

7-علیرضا عباسی

8-سیدمحمد قدمگاهی

9-سیدمحمدجواد میرقوامی

10-حسام عقبائی

11-علی توسطی

12-منیژه خدادوست


*پیشگیری از بروز حوادثی مانند پلاسکو با حضور نماینده اصناف در شورای شهر

همچنین در این نشست علیرضا رأسی رئیس ستاد انتخابات اصناف گفت: حوزه مدیریت شهری دارای اهمیت فراوانی است، اصناف پایه اساسی شهر را تشکیل می‌دهند لذا ضروری است تا آنان نیز در حوزه مدیریت شهری وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: ما حضور در شورای شهر را به عنوان خدمتی بزرگ تلقی می‌کنیم و تمام سعی‌مان را برای حل دقیق معضلات شهر تهران به کار خواهیم گرفت.

رئیس ستاد انتخابات اصناف گفت: در شهری که زندگی می‌کنیم حدود 30 درصد آن را اصناف مختلف تشکیل می‌دهند، لذا ضروری‌ است تا آ‌نان نیز برای خود نمایندگانی در مدیریت شهری داشته باشند.

رأسی تصریح کرد: هنگامی که آن اتفاق برای پلاسکو افتاد همه کسبه آنجا گفتند می‌خواهید برای ما چه کاری انجام دهید؟ در حالی که در این زمینه کاری از ما ساخته نبود و اگر در شورای شهر که مرکز مدیریت است حضور داشتیم مطمئنا می‌توانستیم از تکرار چنین حوادثی پیشگیری کنیم.


*با وجود 35 اتحادیه جایی در تصمیم‌گیری‌ها نداریم

در ادامه ابراهیم درستی نایب رئیس اول اتاق اصناف هم گفت: بعد از مشروطه این اولین بار است که اصناف ائتلاف تشکیل دادند و ما می‌خواهیم اعلام کنیم که دیگر کافی است که سیاسیون از پایه اصناف بالا بروند و بعد هم با ما هیچ کاری نداشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید اصناف در پارلمان شورای شهر نمایندگانی داشته باشند، اظهار داشت: در تهران 300 هزار واحد صنفی فعالیت می‌کند و 35 اتحادیه نیز داریم که زیر نظر اتاق اصناف کار می‌کنند ما این نیرو را داریم اما هیچ جایی در تصمیم‌گیری‌ها نداریم.

درستی بیان داشت:‌ اتفاقی که در ساختمان پلاسکو افتاد عده‌ای آمدند عکس یادگاری گرفنند و رفتند اگر این اتفاق در چند نقطه دیگر تهران تکرار شود، چه می‌شود؟ 

نایب رئیس اول اتاق اصناف گفت: ببینید در خیابان جمهوری چه تعداد پاساژ داریم که برای ایجاد این مجموعه از واحدهای اصناف نظرسنجی صورت نگرفته است و آقایان فقط به فکر درآمد خودشان هستند. 

وی با بیان اینکه خط قرمز ما ولایت است، اظهار داشت:‌ ما عضو هیچ حزب و گروهی نیستیم و کار سیاسی هم نمی‌کنیم البته ممکن است سیاسیون از لیست ما خوششان نیاید اما ما آمده‌ایم تا برای تهران کار کنیم.


*بخش‌های دولتی از پتاسیل بخش خصوصی و اصناف به درستی استفاده نکرده‌اند

در ادامه این نشست خبری "علی توسطی" رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی و صنعتی تهران گفت: اصناف به عنوان بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین بخش شهری باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند متأسفانه در سال‌های قبل به دلیل حاکم بودن دیدگاه سیاسی اصناف کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

رئیس کمیسیون ارتباطات اتاق اصناف با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری تأکید کرد:‌ چندین سال است که رهبری شعار سال در حوزه اقتصادی انتخاب می‌کنند این مسئله اهمیت بخش اقتصاد را می‌رساند، متأسفانه بخش‌های دولتی از پتاسیل بخش خصوصی و اصناف به درستی استفاده نکرده‌اند.

توسطی افزود: ساختمان پلاسکو با درایت دوستان به سختی جمع شد ما در تهران 200 ساختمان بلند مرتبه دیگر داریم که امکان تکرار این اتفاق برایشان وجود دارد.

رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی و صنعتی تهران افزود: کمیته رفع خطر شهرداری تقریبا بیکار مانده است در حالی که باید ساختمان‌های پر خطر تهران را شناسایی می‌کرد در شورای شهر دوره پنجم با تدبیری ویژه این کمیته را فعال می‌کنیم.

توسطی افزود: ما در این شهر نفس می‌کشیم و معضل ترافیک بخش بزرگی از وقت مردم تهران را تلف می‌کند این شهر با چالش‌های جدی روبرو است که باید رفع شود سیاسیونی که به شورای شهر راه یافته‌اند شاید به دلیل درگیری‌های سیاسی اولویت‌شان رفع مشکلات زندگی شهر نباشد.

وی تأکید کرد: تهران قابلیت تبدیل شدن به مرکز گردشگری اسلامی را دارد و می‌توانیم از این طریق تولید ثروت کنیم.


*در حوزه مدیریت شهری سیاسی بازی جایی ندارد

در ادامه این نشست خبری "سروش کیمه‌چی" عضو لیست انتخاباتی ائتلاف اصناف گفت:‌ حال تهران خوب نیست مشکلات این کلان شهر به سادگی قابل حل است ما مشکلات شهری را می‌شناسیم و برای آن برنامه داریم این ائتلاف فقط مختص اصناف نیست بلکه در صورت راهیابی به شورای شهر همه مردم را پوشش می‌دهد در حوزه مدیریت شهری سیاسی بازی جایی ندارد و با افرادی نیاز داریم که درد جامعه را درک کنند.

سیداحمد حسینی عضو کانون وکلا در نشست خبری مذکور اظهار داشت: اصناف فقط کسبه بازار نیستند بلکه جمعیت زیادی از مردم را شامل می‌شود اما متأسفانه در تصمیم‌گیری‌ها کرسی برای خود ندارند شورای شهر فراجناحی است ولی کرسی‌های آن سیاسی شده است ما برای همه هنرمندان و ورزشکاران احترام زیادی قائلیم اما آیا واقعا تخصص حضور در کرسی‌ها شوراهای شهر را دارند؟ 

در ادامه علی توسطی رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی و صنعتی تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت راهیابی این لیست به شورای شهر با توجه به حجم کار شورا آیا از سمت‌های فعلی‌تان استعفا می‌دهید یا خیر، گفت: بخش خصوصی قرار نیست مثل بخش دولتی عمل کند ما به صورت چند منظوره کارهای مختلفی انجام می‌دهیم و بنا نداریم فروشگاه‌های خودمان را تعطیل کنیم بلکه اختیاراتمان را از طریق کارت مباشرت تفویض می‌کنیم و کارهای ما را دیگران بر عهده می‌گیرند. خاستگاه همه ما اصناف است و به هیچ وجه استعفا نمی‌دهیم.

در ادامه درستی نایب رئیس اتحادیه اتاق اصناف در پاسخ به سوالی مبنی بر آیا شهرداری برای تهران از هم اکنون انتخاب کرده‌اید یا خیر،گفت: در این زمینه رایزنی‌هایی داشته‌ایم و کارهای اولیه انجام شده است بعد از پیروزی در انتخابات شورای شهر شهردارمدنظرمان را نیز اعلام خواهیم کرد.

رأسی رئیس ستاد انتخابات اتاق اصناف در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه چند نفر از اعضای این لیست 12 نفره تحصیلاتشان مرتبط با حوزه مدیریت شهری است، گفت: آقای کیمه‌چی پاسخ این سوال را می‌دهد. 

کیمه‌چی عضو فهرست انتخاباتی اتاق اصناف در پاسخ به این سوال ضمن معرفی خود و اینکه دانشجوی دکترای عمران و گرایش حمل و نقل است، گفت: شورای شهر در مقوله اجتماعی و عمرانی خلاصه می‌شود اعضای این لیست در زمینه اجتماعی و در زمینه عمرانی متخصص هستند و برای اثبات این ادعا حاضریم با تمامی کاندیداهای شورای شهر این دوره مناظره کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.