رونمايى از بسته حمايتى صادرات تجهيزات پزشكى و نمايشگاه ايران هلث/ معرفى تجهيزات پزشكى ايرانى در مذاكرات دولت با كشورهاى مختلف

مدير صادرات تجهيزات پزشكى سازمان غذا و دارو با اشاره به رونمايى از بسته حمايتى صادرات تجهيزات و ملزومات پزشكى و نمايشگاه ايران هلث از سفر صادر کنندگان تجهیزات پززشکی ایرانی به همراه هیئت دولت به کشورهای مختلف خبر داد.

رونمايى از بسته حمايتى صادرات تجهيزات و ملزومات پزشكى و نمايشگاه ايران هلث/ معرفى تجهيزات پزشكى ايرانى در مذاكرات دولت با كشورهاى مختلفبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق آقايى مدير صادرات تجهيزات پزشكى سازمان غذا و دارو در نشست خبرى رونمايى از بسته حمايتى صادرات تجهيزات و ملزومات پزشكى و نمايشگاه ايران هلث با بيان اينكه يكى از عمده اهداف ما در سال اقتصاد مقاومتى توجه به توليد داخل بود، گفت: ما تلاش مي كنيم محصولاتمان را جهانى كنيم و بسته حمايتى صادرات تجهيزات و ملزومات پزشكى را به اين منظور آماده كرديم.  

وى با اشاره به اين بسته كه عمده توجهات آن تسهيل در زمينه صادرات است، ادامه داد: تمدید پروانه های تولید محصولات صادراتی بین سه تا پنج سال بسته به کلاس خطر کالا و نظر اداره کل نظارت بر تجهيزات پزشكى غذا و دارو، کاهش پروسه و تسریع در امور واردات محصولات اولیه شرکت ها صادراتی از جمله اقدامات عملياتى در قالب اين بسته حمايتى است.

مدير صادرات تجهيزات پزشكى سازمان غذا و دارو عنوان كرد: برنامه ما اين است تا نیاز سنجی رسمی بازار صادرات تجهیزات پزشکی کشورهای مختلف در راستای ایجاد زیر ساخت جهت صادرات کالای ایرانی را مورد بررسى قرار دهيم.


وى با اشاره حضور صادر كنندگان تجهیزات پزشکی در کنار مسئولین دولتی در سفرهای خارجی جهت معرفی کالاهای ایرانی گفت : برنامه ما اين است به صورت دولتى با كشورهاى ديگر مذاكره كنيم و اين موضوع در اين بسته ديده شده تا بتوانيم محصولات تجهيزات پزشكى ايرانى را در نظام سلامت كشورهاى ديگر و بازار آن ها شاهد  باشيم.
 
آقايى حمایت ویژه از شرکت های صادراتی جهت راه اندازی پایگاه های صادراتی در مناطق آزاد
را از ديگر اقدامات صورت گرفته عنوان كرد و افزود: راهنمایی و کمک به شرکت های صادرکننده جهت اخذ مجوزهای بین المللی ( CE,FDA,…)، عقدتفاهنامه با سایر کشورها جهت ریجستر کردن تجهیزات و ملزومات پزشکی ایرانی از بندهاى ديگر بسته حمايتى صادرات تجهيزات پزشكى است.
  
مدير صادرات تجهيزات پزشكى سازمان غذا و دارو ایجاد تسهیلات جهت حضور پر رنگ شرکت های ایرانی در نمایشگاه های بین الملل را به عنوان يكى از برنامه ها جهت افزايش صادرات معرفى كرد و گفت: کمک به شرکت های صادراتی جهت اخذ تسهیلات کم بهره، حمایت ها جهت تهیه مواد اولیه برای تولید محصولات صادراتی از برنامه هاى سازمان غذا و دارو در زمينه صادرات تجيزات پزشكى است.


وى با اشاره به تسهيل صدور پروانه صادرات تجهيزات پزشكى يادآور شد: کاهش پرسه کسب پروانه صادرات برای شرکت های صادراتی با رعایت  آیین نامه  تجهیزات و ملزمات پزشکی و تخفیف برای گذراندن دوره مسئولین فنی صادرات در جهت صادرات تجهيزات پزشكى ايرانى براى توليد كنندگان درنظر گرفته شده است.


امكانات ويژه براى شركت هاى دانش بنيان در نمايشگاه ايران هلث
در ادامه این مراسم محمد جواد قنبرى معاون نمايشگاهى صنعت و معدن و تجارت گفت: ٢٠ دوره از برگزارى نمايشگاه ايران هلث مى گذرد و طى اين سال ها با فراز و نشيب بسيارى در اين زمينه مواجه بوديم و اكنون ادعا مى كنيم كه اين نمايشگاه در سطح قابل قبولى دارد.

وى افزود: همكارى هاى بسيارى از طرف وزارت بهداشت با اين نمايشگاه صورت گرفته و اميدواريم بتوانيم ضمن گسترش بازارهاى تجهيزات پزشكى در عرصه نمايشگاهى هم موفق باشيم.

قنبرى عنوان كرد: در اين دوره بيش از ٦٠٠ شركت داخلى و خارجى از كشورهاى مختلف حضور دارند و تلاش  كرديم حضور شركت هاى داخلى پررنگ تر باشد و بتوانيم آخرين دستاوردهاى تجهيزات پزشكى را در معرض ديد قرار  داده و رقابت با شركت هاى خارجى داشته باشيم.

وى تصريح كرد: اين نمايشگاه در زمينه تجهيزات بيمارستان سازى، گردشگرى سلامت، سرمايه گذارى در زمينه تجهيزات پزشكى و حضور شركت هاى دانش بنيان برنامه ريزى شده و امكانات ويژه اى را براى اين شركت ها در نظر گرفتيم و در تلاشيم حضور شركت هاى دانش بنيان  راپررنگ تر كنيم.

قنبرى يادآور شد: كارگاه هاى آموزشى و نشست هاى خبرى نيز در حاشيه نمايشگاه ايران هلث طى اين ٤ روز برگزار مى شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار