اعتبار ۴۴۰ میلیارد تومانی برای بهبود شرایط تحصیلی

معاون امور توسعه علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: ۴۴۰ میلیارد تومان برای تأ‌مین شرایط تحصیلی به دانشجویان پرداخت می‌شود که منابع آن از بودجه صندوق رفاه پیش‌بینی شده است.

اعتبار ۴۴۰ میلیارد تومانی برای بهبود شرایط تحصیلی
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا واعظ مهدوی معاون امور توسعه علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه صبح امروز در مراسم امضاء قرارداد همکاری پرداخت وام ویژه دکتری بین صندوق رفاه دانشجویان و بانک عامل اظهار داشت: ما شاهد دستاوردهای ارزنده‌ای در حوزه علم و فناوری در کشور بودیم بطوریکه در سال ۲۰۱۶ رشد علمی کشور را به ۱۶ درصد رسانده و رتبه اول دنیا را کسب کردیم و در این راستا باید بگویم که فاصله ما با کشور دوم از نظر رشد تولید علمی به میزان ۸ درصد است و ما با کشور روسیه از این منظر فاصله چشمگیری داریم.
 
واعظ مهدوی ادامه داد: تعداد مقالات بالای یک درصد از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است و امروزه ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور ۸۰ هزار شغل را ایجاد کرده که بر طبق پیش‌بینی‌ها این میزان در سال ۹۶ به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.
 
وی با بیان اینکه میزان فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: اعتبار تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها به صورت کامل و صددرصد به آن‌ها اختصاص داده شده است و برای دانشگاه‌های سبز مبلغی به میزان ۲۵ میلیارد تومان تأمین اعتبار شد و افزایش این رقم به ۴۰ میلیارد تومان به وسیله مجلس به تصویب رسیده است.
 
واعظ‌ مهدوی ادامه داد: بودجه دانشگاه‌های سبز به وسیله وزارت علوم ابلاغ شده و برای پیشبرد علوم پایه اعتبارات خاصی پیش‌بینی شده است و همچنین ساماندهی دانشگاه‌ها و انطباق آن‌ها با آما‌یش سرزمینی و همچنین کارورزی فارغ‌التحصیلان یکی از اولویت‌های اصلی و مهم وزارت علوم است.
 
وی گفت: در حدود ۱۰۰ هزار نفر در مقطع دکتری در وزارت علوم مشغول به تحصیل هستند که مسئله اشتغال و جذب آن‌ها در واحدهای صنعتی بسیار مهم است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار