مدیرکل‌ سازمان نوسازی استان خراسان شمالی گفت: با توجه به ارزیابی‌هایی که تاکنون داشتیم آسیب جدی به مدارس مناطق زلزله‌زده وارد نشده و گروه‌های مختلف آموزش و پرورش در حال پیگیری وضعیت مدارس هستند.

وضعیت آسیب‌دیدگی و تعطیلی مدارس خراسان رضوی پس از زلزله 5.7 ریشتری

ابوالقاسم‌ بابا‌یی مدیرکل‌ سازمان نوسازی استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت مدارس زلزله‌‌زده بجنورد‌ عنوان کرد: در حال حاضر مشغول بازدید مناطق زلزله‌زده هستیم با توجه به ارزیابی‌هایی که تاکنون داشتیم آسیب جدی‌ای به مدارس وارد نشده است.

وی ادامه داد: بعد از بازدید کلی از تمامی مدارس مناطق زلزله‌زده می‌توان ارزیابی بهتری ارائه داد اما اکنون نیز مشکل خاصی در مدارس وجود ندارد و گروه‌های مختلفی از آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس برای این منظور فعال شده‌اند.

مدیرکل‌ سازمان نوسازی استان خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئله مقاوم‌سازی مدارس و حذف مدارس خشتی و گلی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته همین مسئله باعث شده تا خسارت چندانی به مدارس این منطقه وارد نشود.

وی اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های رسیده برخی مناطق روستایی تا 40 درصد در اثر زلزله دچار آسیب شده‌اند اما مدارس به دلیل ساختار مقاومی که برای آنها در نظر گرفتیم کمتر دچار چنین مشکلاتی شده‌اند و می‌توانند به عنوان پناهگاه‌ برای مردم به کار گرفته شوند.

بابا‌یی در خصوص وضعیت تعطیلی مدارس و تداوم این روند گفت: آموزش و پرورش با همکاری ستاد مدیریت بحران این تصمیم‌گیری را انجام می‌دهد و تداوم تعطیلی مدارس در روزهای آتی بستگی به شرایط منطقه دارد.

گفتنی است، شب گذشته زلزله‌ای 5.7 ریشتری بجنورد‌ را لرزاند و همین مسئله موجب تعطیلی مدارس نوبت صبح و عصر مناطق زلزله‌زده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار