تحريم هاى ترامپ در تجهيزات پزشكى روى كاغذ ماند/ رونمايى از ٢٨ محصول دانش بنيان

مدیرکل نظارت بر ملزومات و تجهیزات پزشکى سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به نام گذارى سال اقتصاد مقاومتى و تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبرى در این نمایشگاه چالش هاى پیش روى تولیدکنندگان بررسى خواهد شد تا مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛مديركل نظارت بر ملزومات و تجهيزات پزشكى سازمان غذا و دارو در نشست خبرى رونمايى از بسته حمايتى صادرات تجهيزات و ملزومات پزشكى و نمايشگاه ايران هلث گفت: با توجه به نام گذارى سال اقتصاد مقاومتى و توليد و اشتغال توسط مقام معظم رهبرى در اين نمايشگاه چالش هاى پيش روى توليدكنندگان بررسى و در جهت رفع اين موانع قدم بر مى داريم تا دغدغه توليدكنندگان به حداقل برسد.

چالش هاى پیش روى تولیدکنندگان بررسى خواهد شد

محمود بیگلر با بيان اينكه در اين بسته حمايتى پروانه حمايتى موقت توليدكنندگان به پروانه دائم تبديل مى شود، افزود: اين بسته موجب مى شود تا توليدكنندگان صادرات به كشورهاى ديگر را به راحتى انجام دهند و شاهد افزايش صادرات باشيم.

 وی عنوان كرد:  محصولاتى كه بالاى ٥٠ درصد قطعات آن در ايران توليد شده باشند تحت عنوان محصول  تولید داخل مورد حمايت سازمان غذا و دارو قرار مى گيرد و ما نظارت و كنترل را به سمت محصولات نهايى برديم همچنين در سطح عرضه  و در بازار نظارت ها بر روى محصول انجام مى شود.

مديركل نظارت بر ملزومات و تجهيزات پزشكى سازمان غذا و دارو بیان کرد: اين بسته حمايتى به ايجاد شده تا توليدكنندگان بتوانند محصولات خود را با حداقل هزينه توليد كنند.

وی با اشاره به تعدا د شرکتهای خارجی حاضر  در اين نمايشگاه گفت : ١٨٠ شركت خارجى و ٤٧٠ شركت داخلى در نمايشگاه ايران هلث ايران حضور دارند و در تلاشيم  محصولات ایران در زمينه تجهيزات پزشكى را به جهان معرفى كنيم.

چالش هاى پیش روى تولیدکنندگان بررسى خواهد شد

بیگلر تصريح كرد: سال گذشته با ١٠ برند مشهور جهانى  توانستيم تفاهم نامه هايى را امضا و سرمايه گذارى مشتركى را آغاز كنيم كه اميدواريم در سال جارى محصول اين تفاهم ها رونمايي شوند.

مديركل نظارت بر ملزومات و تجهيزات پزشكى سازمان غذا و دارو  با اشاره به شركت هاى دانش بنيان در  حوزه تجهيزات پزشكى گفت:٤٥٠ واحد توليدى در سطح كشور در زمينه تجهيزات پزشكى فعال هستند كه ١٥ درصد آن ها شركت هاى دانش بنيان بوده و در نمايشگاه امسال حضور دارند.

وى افزود: اين نمايشگاه فرصت مناسبى براى شركت هاى دانش بنيان است و اميدواريم با ارتباط روز افزون دانشگاه با صنعت بتوانيم برخى از نيازهاى كشور را از طريق شركت هاى دانش بنيان برطرف كنيم.

بيگلر عنوان كرد:از ٤٥٠ شركت توليد كننده حدود ٨٠ شركت مجوزهاى جهانى براى كالاهاى خود دريافت كرده و زمينه صادرات را دارند، سال گذشته حدود ٧٠ ميليون دلار ارزش صادرات تجهيزات پزشكى ما بود و هدف گذارى ما در سازمان غذا و دارو براى امسال اين است كه اين مقدار در سال جارى ٢ برابر شود.

مديركل نظارت بر ملزومات و تجهيزات پزشكى سازمان غذا و دارو با اشاره به تحريم ها ى ترامپ در زمينه تجهيزات پزشكى گفت:  اين تحريم ها روى كاغذ ماند، تحريم ها را آمريكايى ها ايجاد كردند اما بيشترين حضور را در بازار تجهيزات پزشكى ايران دارند.

وى افزود: در نمايشگاه ايران هلث امسال ٢٨ كالاى جديد دانش بنيان را رونمايى مى كنيم همچنين  يك فرآورده  به صورت ويديوكنفرانس  رونمايى و معرفى مى شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار