ایلام؛

معرفی آبشار چم او در ایلام

آبشار چم او که در جنوب غرب شهرستان ایلام قرار دارد، یکی از جاذبه‌ های طبیعی و گردشگری این شهرستان می‌ باشد این آبشار در فاصله ۱۸ کیلومتری مسیر ایلام – صالح آباد و در حد.

معرفی آبشار چم او در ایلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، آبشار چم او که در جنوب غرب شهرستان ایلام قرار دارد، یکی از جاذبه‌ های طبیعی و گردشگری این شهرستان می‌ باشد که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌ کند.
 
این آبشار در فاصله ۱۸ کیلومتری مسیر ایلام – صالح آباد و در حد فاصل روستای چم او و منطقه عمومی ماربره، قرار دارد.
 
آبشار چم او آبشاری بلند و پرآب است که از میان تخته سنگ‌ ها به پایین سرازیر می شود. این آبشار که در امتداد رود زیبایی به همین نام قرار دارد و یکی از زیبایی‌ های طبیعت ایلام است. آب این آبشار پس از طی مسافتی کوتاه به رودخانه گدارخوش می‌ ریزد.
 
برای دسترسی به این آبشار زیبا، باید در مسیر ایلام به صالح آباد حرکت کرد و بعد از گذشتن از تونلی بزرگ، جاده فرعی در سمت راست جاده را در حدود ۱۵ کیلومتر پیمود تا را به روستای چم او رسید. قبل از این روستا و در میان کوه‌ های زیبای منطقه، آبشار چم او از ارتفاع بلندی به پایین سرازیر می‌ شود که دسترسی به آن با یک پیاده روی نیم ساعته امکان پذیر است.
 
در ادامه مسیر چم او و پس از گذشتن از روستا نیز آبشاری فصلی از فراز صخره‌ای هلالی شکل و بزرگ به پایین سرازیر می‌ شود که در فصول مناسب سال منظره جالبی را به وجود می‌ آورد. این آبشار سه پله‌ ای در فصل تابستان به مرور خشک می‌ شود.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.