اهواز؛

تجلیل از کارآفرینان حوزه کسب و کار در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان از تجلیل از کارآفرینان حوزه کسب وکارهای خرد و کوچک دراستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،عبدالنبی سواعدی ،مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت : امروز جامعه به علوم و فنون روز نیاز دارد وجوانان در کنار علوم نظری نیاز به فراگیری مهارت  فنی دارند.

وی در مراسم تجلیل از کارآفرینان حوزه کسب و کارهای  خرد و کوچک خوزستان با اشاره به حدیث پیامبرگرامی اسلام (ص) مبنی بر «اطْلُبُوا الْعِلْمَ‏ مِنَ‏ الْمَهْدِ إِلَى اللَّحْد» افزود: در فراگیری علوم و تکنولوژی همه باید تلاش کرده و در این مسیر گام بردارند.

سواعدی عنوان کرد: روزگار کارهای سنتی  بسرآمده وبا کارهای پژوهشی، علمی و فناوری روز مسلح تا توسعه در جامعه ایجاد شود. کارآفرینان به همه مشکلات زمینه اشتغال خود و دیگران را فراهم کردند این کار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

وی بیان داشت: هر شکست را مقدم پیروزی است و  برای رسیدن به پیروزی نیازبه  تلاش وافر دارد و این از خصایص کارآفرینان است که با قدرت عمل کرده و با استفاده از ایده نو و خلاقیت پیروزی خود و دیگران را تضمین می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با تاکید براینکه همه باید به دانش روز مسلح شوند تصریح کرد: مراکزآموزش فنی و حرفه ای در سطح استان ملزم به ارائه آموزش به کارآفرینان هستند.

وی افزود: آموزش فنی و حرفه ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حرکت‌های بسیار خوبی انجام داد و ایده‌های کارآفرینی بسیار عالی در حال فعالیت هستند بطوری که سومین صنعت  دنیا که بازی‌های کامپیوتری است را در استان رونق بخشند.

سواعدی با اشاره به اینکه در سال گذشته 6 مرکز جوار صنایع برای ارتقای مهارت شاغلین ،50 آموزشگاه آزاد برای توسعه مهارت آموزی  و طرح توانمندسازی مناطق محروم و حاشیه نشین با همکاری استانداری اجرایی شد عنوان کرد: تعهد آموزشی در مراکز دولتی را 5/1 برابر افزایش داده شد تا بتوان کارآفرینی و اشتغال را توسعه داد.

وی درپایان گفت :برای توسعه کار و کارآفرینی در بخش خصوصی تلاش زیادی صورت پذیرفته تا بسیاری از جوانان بیکار و فاقد مهارت جذب بازار کار شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.