شهرکرد؛

افزایش ۲ و نیم میلیون متر مربعی فضای دانشگاهی

فضاهای آموزشی، رفاهی، آزمایشگاهی و خوابگاهی دانشگاه‌ها در دولت یازدهم ۲ و نیم میلیون متر مربع افزایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با روسای دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری در شهرکرد از افزایش ۲ و نیم میلیون متر مربعی فضای آموزشی، رفاهی، آزمایشگاهی و خوابگاهی دانشگاه‌ها در دولت یازدهم خبر داد.

وی گفت: از مجموع این میزان فضای افزوده شده به دانشگاه ها، حدود ۵۰۰ هزار متر مربع را طرح‌های عمرانی جدیدی شامل می‌شود که توسط دولت یازدهم در دانشگاه‌ها کلید خورد.

فرهادی افزود: حجم عمده‌ای از طرح‌های عمرانی در دانشگاه‌ها در دولت‌های گذشته متوقف شده بود که در این دولت شتاب گرفت.

وی اضافه کرد: در دولت یازدهم برای تجاری سازی ایده‌های کارآفرینی و حمایت از دانشجویان کارآفرین، مراکز رشد دانشگاهی به ۱۷۱ مورد و اشتغال ایجاد شده در این مراکز به ۳۰ هزار نفر افزایش یافت.

فرهادی از صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری محصولات شرکت‌های دانش بنیان در دولت یازدهم خبر داد و اظهار داشت: ارتباط و انعقاد قرارداد دانشگاهیان و فعالان در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری با صاحبان صنایع نفتی، پتروشیمی و دفاعی برای تولید محصولات کاربردی از اولویت‌های مهم در این زمینه است.

وی همچنین گفت: در دولت یازدهم ۳۴ صندوق پژوهشی و فناوری مجوز راه اندازی دریافت کرده اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به توسعه کمی بیش از حد دانشگاه‌ها و افزایش حدود ۶ برابری موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی دانشگاهی در سال‌های گذشته گفت: این موضوع سبب فاصله گرفتن بسیاری از دانشگاه‌ها از رسالت خود و ایجاد مشکل در مواردی از جمله استخدام نیرو شد.

فرهادی تأکید کرد: ساماندهی دانشگاه‌ها برای حل این مشکلات در حال پیگیری است.

وی با بیان تصویب طرح آمایش آموزش عالی با هدف توسعه رشته‌ها بر اساس نیاز استانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اجرای این طرح در دانشگاه‌های علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای به دلیل مهارت محور بودن آموزش‌ها با جدیت و با تشکیل ستادی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال پیگیری است.

فرهادی، تدوین رشته‌های کاربردی جدید بخصوص برای دانشگاه‌های علمی، کاربردی و فنی و حرفه‌ای را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد.

به گفته وی؛ راه اندازی صندوق‌های پژوهشی و فناوری در پارک‌های علم و فناوری و همکاری و مشارکت خیران فرصت مناسبی برای حل مشکلات اعتباری دانشگاه هاست.

گفتنی است: افتتاح مرکز تخصصی آپا دانشگاه شهرکرد و دانشکده فنی و مهندسی فارسان، و بازدید از دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد و مزرعه ۲۰ هکتاری گل محمدی در شهرکرد از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.