ایرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

انتخابات شورای شهر، قربانی زدو بندهای پشت پرده چهار ضلعی شورای عالی سیاستگذاری

رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان گفت: زد و بندهای پشت پرده چهار ضلعی هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری موجب باخت اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر می‌شود.

انتخابات شورای شهر، قربانی زدو بندهای پشت پرده چهار ضلعی شورای عالی سیاستگذاری"جمشید ایرانی" رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان در گفتگو با خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اختلافات مطرح شده نسبت به لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران گفت: عارف به عنوان رئيس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قربانی بازی پشت پرده هیئت رئیسه این شورا شده است.

وی ضمن انتقاد به اتفاقات و انحرافات ایجاد شده در میان اصلاح‌طلبان تکرار انتخابات ۸۲ (شورای شهر دوم) و باخت آن‌ها را گوشزد کرد و خواستار مداخله بزرگ اصلاحات در این میان شد.

ایرانی درباره مقصر اصلی این اختلاف رفتارها، زد و بندهای پشت پرده چهار ضلعی انحراف هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری هم اظهار داشت: با وجود این اتفاقات، انحرافات و حمايت قاطعانه عارف از اقدام هيئت رئيسه، ضربه نهایی در حق وی کلید خورده است.

رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان در ادامه با استناد به اعتراض مدیر عامل بنیاد باران نسبت به فرایند تصمیم‌گیری در انتخاب ۲۱ نفره لیست اصلاح‌طلبان بیان داشت: جواد امام مسئول اجرای فرایند و روش انتخاب ۱۵۰ نفر از میان ۸۰۰ نفر کاندیدای شورای شهر بود، براساس فراخوان شورای سیاست‌گذاری این هشتصد نفر با توجه به سوابق مدیریتی، توانمندی، تشکیلاتی، تحصیلاتی، مطبوعاتی و اجرایی خود فرم‌هایی را پر کردند که در نهایت بعد از بررسی‌ها از میان آن‌ها 150 کاندیدا توانستند بالاترین امتیاز را کسب کرده و انتخاب شوند.

وی ادامه داد: این ۱۵۰ نفر براساس ترتیب امتیازات به هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری معرفی شدند اما در ادامه برخلاف چارچوب‌های مصوب، هیات رئیسه ۱۰۰ نفر دیگری را که امتیازاتی کمتر دریافت کرده بودند در کنار این ۱۵۰ نفر منتخب قرار دادند و در نهایت آن‌ها ۱۵۰ نفر مدنظر خود را از این مجموعه انتخاب کردند.

ایرانی تاکید کرد: این اقدام یعنی آغاز فتنه و حال چگونه فردی که کمتر از 25 امتیاز کسب کرده را جایگزین کاندیدایی با امتیاز بالای ۵۰ می‌کنند آن هم در یک سازوکار مهندسی و از قبل تعیین شده جای سوال دارد؛ بعد از رای‌گیری در شورای عالی سیاستگذاری هم نهایتا تنها 13 نفر از ۲۱ نفر فعلی لیست انتخابات شورای شهر از میان همان 150نفر لیست اصلی واجد شرایط انتخاب شدند.

رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان با تاکید براینکه چگونه شورای عالی سیاست‌گذاری که در راس آن عارف قرار دارد می‌تواند به اعتماد ۸۰۰ نفر کاندیدا پاسخ دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش رو آقای عارف باید بداند اگر به منویات و دل‌نگرانی‌های بزرگ اصلاحات توجه نکند، بازنده اصلی در این طراحی و زد و بندهای پشت پرده چهار ضلعی هیات رئیسه شورای عالی در حقیقت همان انحراف خود وی خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.