تبریز؛

آبگیری دریاچه داغ گولی عینالی

مرحله نخست دریاچه مصنوعی و چند منظوره داغ گولی در ارتفاعات تفرجگاه عینالی تبریز آبگیری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نجفی شهردار تبریز در مراسم آبگیری این دریاچه با اشاره به اهمیت احداث داغ گولی در عینالی، گفت: همزمان با اجرای چندین پروژه مهم در این تفرجگاه، تولد دریاچه داغ گؤلی در بام تبریز نقش موثری در جذب گردشگر و مطرح شدن این تفرجگاه به عنوان قطب گردشگری تبریز در سال 2018 خواهد داشت.  
 
وی، احداث دریاچه داغ گولی را از پروژه های ماندگار در این تفرجگاه دانست و اظهار کرد: این دریاچه 54 هزار مترمکعبی علاوه بر تأمین قسمتی از آب مورد نیاز پهنه های جنگل کاری شده عینالی، با ایجاد امکانات رفاهی - تفریحی پیرامون آن می تواند به میزبانی هر چه بهتر از شهروندان تبریز و مهمانان و گردشگران کمک شایان توجهی کند.
 
وی با قدردانی از زحمات سازمان توسعه و عمران عینالی، افزود: اجرای پروژه های متعدد در چند سال اخیر در این تفرجگاه قابل تحسین است.  
 
نجفی ادامه داد: پروژه هایی همچون کف سازی جاده اصلی تفرجگاه، توسعه 200 هکتار جنگل کاری با استفاده از درختان مثمره، تجهیز و بهسازی بوستان های حاشیه اتوبان پاسداران به خصوص پارک پیوند که سال گذشته افتتاح شد، ایجاد پارک طبیعت و حیات وحش و سایر اقدامات در حال اجرا و انجام گرفته تأثیر بسزایی در رونق صنعت گردشگری در این تفرجگاه خواهد داشت.
 
تفرجگاه کوهستانی عینالی با 5600 هکتار وسعت در شمال شهر تبریز واقع شده و در حال حاضر بزرگ ترین تفرجگاه کوهستانی کشور به شمار می رود.
 
هر چند ارتفاعات عینالی تبریز تا 15 سال قبل تنها میعادگاه کوهنوردها و کوه روها بود، اما در زمان استانداری محمدعلی سبحان اللهی به سال 1380 و در سایه کوشش های انجام شده در این مدت، طرح جنگل کاری آن شروع شد تا به بستری برای ترویج ورزش همگانی و نیز تفرجگاه خانوادگی به ویژه در تعطیلات آخر هفته تبدیل شود.
 
کوه سرخ رنگ عینالی به ارتفاع یکهزار و 800 متری از سطح آب های آزاد در شمال تبریز قرار دارد.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.