مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم؛

۱۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد قم هستند

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان قم از وجود ۱۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش این کمیته خبر داد.

۱۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد قم هستند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکبر میرشکار با اشاره به اهمیت توجه به افراد بیمار تحت پوشش اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۵۲۷ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قم هستند که در بین این خانواده‌ها ۱۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج حضور دارد.
 
وی بابیان اینکه ۳۸۰ پیرمرد و پیرزن زمین‌گیر در قم تحت پوشش کمیته امداد بوده که نیازمند مراقبت و پرستاری هستند، افزود: در سال گذشته تن‌ها در حوزه درمان ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای افراد تحت پوشش کمک‌هزینه درمان پرداخت‌شده که دراین‌بین ارقامی حتی بالاتر از ۱۳۰ میلیون تومان هم بوده است.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قم یکی از مشکلات خانواده‌های تحت پوشش را نبود منزل مسکونی دانست و خاطرنشان کرد: در دو ماه پایانی سال قبل ۸۶ مورد مسکن خریداری شد که با ۱۵۰ واحدی که از قبل احداث، تکمیل و واگذارشده بود، درمجموع ۲۳۶ مورد مسکن تهیه و به خانواده‌ها واگذار شد.
 
وی با تأکید بر اینکه در سال جاری اولویت کمیته امداد در کنار توانمندسازی خانواده‌ها، تأمین مسکن آنهاست، ابراز کرد: در سال ۹۶ سیاست تأمین مسکن خانواده‌ها از مجتمع‌های تجمیعی خارج‌شده و منازلی به‌صورت مستقل برای خانواده‌ها خریداری و واگذار خواهد شد که در این زمینه نیازمند یاری خیرین با هر توان و وسع هستیم.
 
میرشکار یکی از اقدامات کمیته امداد در سال جدید را افزایش وام ازدواج و کمک‌هزینه ازدواج ذکر کرد و گفت: هم‌اکنون کمیته امداد کمک‌هزینه ۳ میلیونی به خانواده‌ها می‌دهد که رقم ناچیزی بوده و امسال برای نخستین بار در کشور کمیته امداد استان قم در حال افزایش این رقم به ۶ میلیون تومان از اعتبارات، کمک خیرین و سرانه‌هاست.
 
وی تصریح کرد: خانواده‌های تحت پوشش که فرزندان آنان ازدواج کنند وام ۴ میلیونی قرض‌الحسنه در کنار کمک‌هزینه ۶ میلیونی پرداخت خواهد شد تا دغدغه‌های تأمین جهیزیه تا حدودی کاهش یابد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.