شیراز؛

تشکیل شعبه تخصصی رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شواری شهر و روستا شعبه های رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان فارس تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس  با اشاره به مسئولیت دستگاه قضایی در برگزاری انتخابات گفت: مهمترین وظیفه‌ دستگاه قضایی رسیدگی به جرائم انتخاباتی در شعبه های تشکیل شده به صورت فوق العاده و خارج از نوبت است.

 
وی بیان کرد:  در حال حاضر چند شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادسرا، دادگاه‌ های بدوی، دادگاه تجدیدنظر و مواردی که در صلاحیت شورای حل اختلاف تشکیل شده تا تخلفات انتخاباتی را ازسوی ضابطین برای دستگاه های قضایی ارسال شود.
 
رحمانیان تصریح کرد: در حال حاضر با رصدی که همه دستگاه‌ های اطلاعاتی، امنیتی و  مسئول در حوزه انتخابات انجام داده اند کمترین میزان جرائم انتخاباتی را داشته ایم.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس افزود: برای کاندیداهایی که به تذکرات داده شده توجه نکرده‌ و تبلیغ‌ های خود را پیش از موعد آغاز کرده اند، تاکنون ۶ پرونده قضایی در رابطه با جرائم انتخاباتی تشکیل شده، که مهمترین آن‌ تبلیغ پیش از موعد نامزدهای شورای شهر است.
 
رحمانیان با اشاره به رصد فضای مجازی از چند روش افزود: یک روش، رصد بوسیله دبیرخانه ستاد پیشگیری از تخلفات بوده، که در حوزه معاونت اجتماعی دادگستری استان فارس مستقر است، و کارشناسان  هر روز این فضا را رصد و تذکرات لازم را ارائه می‌دهند.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده  موارد نقض قوانین و مقررات تبلیغات انتخاباتی پیش از موعد مراتب را به مراجع پلیس فتا، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، اداره کل اطلاعات، فرماندهی انتظامی استان فارس و نیز دبیرخانه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی گزارش دهند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.