گام‌های بزرگ فیزیکدان ایرانی در «سرزمین نخبگان»

مستند «سرزمین نخبگان» با موضوع زندگی و فعالیت‌های علمی چهره ماندگار فیزیک، دکتر مهدی گلشنی از شبکه افق پخش می‌شود.

گام‌های بزرگ فیزیکدان ایرانی در «سرزمین نخبگان»
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجموعه «سرزمین نخبگان» به زندگی و فعالیت تعدادی از نخبگان ایرانی می پردازد؛ افرادی با هوش و استعداد خدادادی و شاید مساوی با دیگران اما با تلاش و پشتکار فراوان‌تر از دیگر همنوعان خود؛ و همین‌ها هستند که نخبگان جامعه خود می شوند و در داخل یا خارج کشور در سمت های بالایی به ایفای نقش اجتماعی خود می پردازند.

در این قسمت به زندگی دکتر «مهدی گلشنی»، دکترای فیزیک و فلسفه از دانشگاه برتلی آمریکا و رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف و چهره ماندگار کشور پرداخته می‌شود.

مهدی گلشنی فیزیکدان و نظریه‌ پرداز ایرانی، پژوهشگر، مترجم، و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ این دانشمند ایرانی از برگزیدگان همایش چهره‌ های ماندگار در عرصهٔ فیزیک و برندهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نیز هست.

ریاست دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، بنیانگذاری گروه «فلسفه علم» دانشگاه صنعتی شریف، ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگ، سرپرستی گروه علوم پایه شورای عالی برنامه ریزی، عضویت در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و عضویت در انجمن استادان فیزیک آمریکا از دیگر سمت های دکتر گلشنی به شمار می روند.
 
از جمله آثار علمی او می‌توان به «تحلیلی از دیدگاه‌های فلسفی فیزیک‌دانان معاصر»، «قرآن و علوم طبیعت»، «از علم سکولار تا علمی دینی» و ترجمهٔ «فیزیک هالیدی ـ رزنیک» اشاره کرد.
 
محمد علی فارسی تهیه کننده و فاطمه سادات محمودپور کارگردان این مجموعه هستند.

«سرزمین نخبگان» شنبه 23 اردیبهشت ساعت 18:00 روی آنتن شبکه افق می رود.
 
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
من خودم پارسال یه روشی برا پیدا کردن سرعت امواج جاذبه ارائه کردم ولی اساتید فیزیک مسخره ام کردن و گفتن سرعت امواج جاذبه رو نمیشه بدس آورد چون نامحدوده ولی شش ماه نشده خارجیا سرعتشو پیدا کردن اگه ما زودتر دس میجنبوندیم به نام ما میشد مدارکشم دارم
آخرین اخبار