ایلام؛

نقش ویژه رسانه ها در انتخاب اصلح به مردم

سرپرست روزنامه دنیای اقتصاد در استان ایلام گفت:رسانه ها می توانند در عرصه مهمی چون انتخابات در کمال بی طرفی و با صداقت به مردم برای انتخاب اصلح کمک کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،فریبا سبز مرادی بیان کرد: نامزدها، حامیان و مخالفان آنها و البته عامه مردم برای آگاهی درست از وضعیت انتخابات به رسانه های بی طرف نیاز دارند که با شفافیت و فارغ از هرگونه سوء گیری و جناح بندی سیاسی به آنها اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: هر چند القای اهداف خرد و کلان به مردم و مخاطبان و ایجاد موج و جریان سازی با کمک قدرت رسانه ها امکان پذیر است ولی در سال های اخیر با شکل گیری شبکه ها و فضاهای مجازی موج سازی های قوی در خصوص موضوع های مختلف سیاسی شتاب بیشتری به خود گرفته است.
وی افزود: در موضوع های مهمی نظیر انتخابات باید تا حد امکان از سانسور و حذف مطالب و بیان نظرات کاندیداها در رسانه ها خودداری شود البته باید از انتشار مطالب و اخباری که باعث جنجال، ابهام، شایعه سازی، تنش و تخریب می شود، در رسانه ها خودداری کرد.

سرپرست روزنامه دنیای اقتصاد در استان ایلام خاطرنشان کرد: به مدد فناوری های مدرن در امر اطلاع رسانی و تبلیغات مانند شبکه های مجازی و رشد روز افزون آنها، رسانه های معتبر و رسمی باید نه تنها همپای این شبکه ها گام بردارند بلکه در مساله مهمی چون انتخابات از شیوه های نوین برای اطلاع رسانی به مردم استفاده کنند.

به گفته سبزمرادی، رسانه ای مانند صدا و سیما که دارای طیف وسیعی از انواع مخاطبان با سطح سواد و درک متفاوت است و نقش تاثیرگذار و مستقیم در جریان سازی انتخاباتی دارد باید در عین بی طرفی مردم را به شناخت نامزدها و مشارکت در انتخابات ترغیب و تشویق کند.

وی یادآور شد: جهت گیری های غرض ورزانه همراه با حمایت یا تخریب جریان ها و احزاب خاص و همچنین پراکنده گویی در ارائه اطلاعات انتخاباتی از سوی رسانه ها به مخاطبان علاوه بر اینکه ممکن است مردم را برای مشارکت در این آزمون بزرگ سردرگم یا دلزده کند می تواند آنها را به سمت رسانه های بیگانه سوق دهد.


انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.