گروه تروریستی بوکو حرام نیجریه را تهدید کرد

یک مرد ناشناس که خود را از اعضای گروه تروریستی بوکو حرام معرفی کرده است، در ویدئویی پایتخت نیجریه را به حمله تهدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مرد ناشناس که خود را از اعضای گروه تروریستی بوکو حرام معرفی کرد، در ویدئویی -که روز شنبه پخش شد- هشدار داد این گروه قصد بمبگذاری در ابوجا پایتخت نیجریه را دارد.

فرد یادشده در این فیلم ضبط شده که سایت آمریکایی «خبرنگاران صحرا» و یک روزنامه‌نگار نیجریه‌ای به نام «احمد سالکیدا» به آن دست یافته است، اعلام کرد: «اطمینان داشته باشید که حملات و بمبگذاری‌های جدیدی در شهر ابوجا در حال تدارک است.»

در این فیلم فرد یادشده که سلاح در دست در کنار 4 مرد مسلح دیگر ایستاده است، به زبان هوسا -که در شمال نیجریه رواج دارد- صحبت می‌کند.

موثق بودن این فیلم تائید نشده است.

گروه تروریستی بوکو حرام در سال 2009 در شمال شرقی نیجریه تاسیس شد. حملات و شورش‌های این گروه اواخر سال 2009 در مناطق شمال شرقی نیجریه آغاز شد و به تدریج به دیگر مناطق این کشور و چند کشور همسایه گسترش پیدا کرد. 

یک نیروی چندملیتی متشکل از نظامیان چاد، کامرون و نیجریه این گروه مسلح را از اکثر مناطقی  که در نیجریه اشغال کرده بود، فراری داد، اما عناصر این گروه به مناطق کوهستانی پناه برده و به حملات و انفجارهای پراکنده روی آورده‌اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار