استخدام 29 هزار نفر در وزارت بهداشت

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: 29 هزار نیروی جدید در سه سال اخیر با همکاری بخش خصوصی در این وزارتخانه استخدام شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه های بهداشتی و درمانی سبزوار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی فعالیت دولت سالانه 2 هزار و 400 میلیارد تومان به خدمات بهداشتی و درمانی مناطق روستایی اختصاص یافت،گفت: به مناطق شهری نیز سالانه یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اختصاص یافت و امروز هیچ شهروندی نیست که برای درمان بیماری دچار مشکل شود.

وی افزود: تمامی پایگاه های بهداشتی و درمانی مناطق روستایی در سال 92 دارای 4 هزار و 700 پزشک بود که با فعالیت دولت یازدهم به تعداد 6 هزار و 800 پزشک افزایش یافته است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: 2 هزار و 400 خودرو برای پایگاه های بهداشتی روستایی طی فعالیت دولت در نظر گرفته شد.

سیاری با بیان اینکه در حال حاضر اقلام دارویی در کشور از 270 دارو به بیش از 430 دارو افزایش یافته است، تصریح کرد: طی 30 سال اخیر 3 واکسن در کشور اضافه شده بود که طی چهار سال اخیر یک واکسن به برنامه واکسیناسیون افزوده شده است.

وی در ادامه با اشاره به تهیه 2 مکمل دارویی رایگان در کشور، بیان کرد: سالانه 120 میلیارد تومان برای ارائه رایگان مکمل های دارویی به مردم از سوی دولت هزینه می شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان اینکه طی سه سال اخیر معادل 30 سال گذشته در حوزه بهداشت شهری و روستایی سرمایه گذاری شده است، افزود: برای نخستین بار  در کشور برای 10 میلیون و 300 هزار نفر در حاشیه شهرها سیستم درمانی ایجاد شد که برای هر 3 هزار نفر یک کارشناس مراقب سلامت و برای هر 50 هزار نفر یک کارشناس تغذیه در نظر گرفته شد.

سیاری ادامه داد: 29 هزار نیروی جدید در سه سال اخیر با همکاری بخش خصوصی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استخدام شده اند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.