پوتین: مسکو آماده حل بحران شبه جزیره کره است

رییس جمهور روسیه در گفتگو با همتای کره جنوبی خود برای ایفای « نقشی سازنده » در حل بحران ناشی از آزمایش‌های هسته ای و بالستیک کره شمالی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین -- رئیس جمهور روسیه -- روز جمعه در گفتگو با مون جائه-این، رئیس جمهور جدید کره جنوبی برای ایفای « نقشی سازنده » در حل بحران ناشی از آزمایش‌های هسته ای و موشک بالستیک کره شمالی اعلام آمادگی کرد.

بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، رئیس جمهور روسیه امروز با همتای کره ای خود به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بنا بر اعلام این منبع، پوتین در این گفتگوی تلفنی بیست دقیقه ای با همتای کره ای خود گفت: « امیدواریم که مسکو بتواند نقشی سازنده ایفا کند تا کره شمالی اقدامات تحریک آمیز هسته ای خود را متوقف کند و متعهد به خلع سلاح هسته ای شود.»

رئیس جمهور جدید کره جنوبی نیز گفت: « امیدوارم راهی برای آغاز هر چه سریعتر مذاکرات بین کره شمالی و کره جنوبی و همچنین مذاکرات شش جانبه (بین دو کره، روسیه، چین، آمریکا و ژاپن) پیدا شود.» 

 رویکرد آشتی جویانه تر در قبال پیونگ یانگ   
       
 در حالی که تنش ها در شبه جزیره کره همچنان رو به افزایش است، رئیس جمهور جدید کره جنوبی در مقایسه با رؤسای جمهور قبلی این کشور به دنبال رویکردی آشتی جویانه تر در قبال رژیم منزوی پیونگ یانگ است.

کرملین متن این گفتگوها را تأیید و اعلام کرد ولادیمیر پوتین بر ضرورت راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای این بحران تأکید دارد. 

پوتین اعلام کرد کشورش برای کمک در زمینه های مختلف مطرح شده  در این مکالمه تلفنی آماده است.

رؤسای جمهور دو کشور که قرار گذاشتند ماه ژوئیه در نشست سران گروه بیست در آلمان با یکدیگر دیدار کنند، یکدیگر را برای سفری رسمی به کشور خود دعوت کردند. مون جائه-این اعلام کرد به زودی فرستاده ای را به مسکو اعزام خواهد کرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار