احمدی پور:

نقش گردشگری در توسعه هنر و صنایع دستی

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:با استفاده از ظرفیت های گردشگری می توان در بسط و توسعه هنر و صنایع دستی اقدام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ زهرا احمدی پور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز جمعه در مراسم پایانی نمایشگاه و جشنواره خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع دستی در تبریز، با اشاره به اینکه گردشگری می تواند یکی از زمینه های توسعه هنر و صنایع دستی باشد،گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 فرصت خوبی است تا با استفاده از ظرفیت های گردشگری در بسط و توسعه هنر و صنایع دستی نیز اقدام کنیم. 

وی از هنرمندان به عنوان سرمایه های واقعی و بی بدیل هر جامعه نام برد و افزود: آثار این هنرمندان در حقیقت جزو شناسنامه های فرهنگی و هویتی جوامع به شمار می رود که باید به بهترین شکل ممکن مراقبت و حفاظت و البته تقویت شود. 

معاون رییس جمهور گفت: آثار هنرمندان ایرانی در رشته های مختلف بر تارک جهان اسلام می درخشد و این ظرفیتی بسیار عظیم برای معرفی زیبائی های ایران و اسلام است. 

احمدی پور با اشاره به قدمت و سابقه تبریز در هنر اسلامی، گفت: این شهر در طول تاریخ مهد هنرمندان، شعرا و دوستداران فرهنگ وهنر بوده است و این جایگاه باید روز به روز تقویت شود. 

سومین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی با حضور مهمانانی از کشورهای جهان اسلام در بخش های نشست و ارائه مقاله، اجرای زنده تولید صنایع دستی، نمایشگاه هنرهای اسلامی، کارگاه های تخصصی و بخش های جنبی در تبریز برگزار شد. 

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.