سیستم جدید ضربات پنالتی نتیجه غیرعادی نداشت

با وجود آن که در دیدار تیم های دختران آلمان و نروژ در رقابت های نوجوانان اروپا ضربات پنالتی با شیوه جدید زده شد، نتیجه ای غیرعادی به دست نیامد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،سیستم جدید ضربات پنالتی که بر اساس پوئن شکنی تنیس  طراحی شده برای اولین بار روز گذشته (پنجشنبه) در بازی نوجوانان آلمان و نروژ در رقابت های دختران زیر 17 سال اروپا در جمهوری چک مورد استفاده قرار گرفت اما نتیجه معمولی بود.

براساس سیستم جدید ضربات پنالتی، موسوم به ABBA ، این ضربات به نوبت زده نمی شود، بلکه پس از آن که تیمی پنالتی اول را زد تیم دوم دو پنالتی پشت سر هم می زند، سپس تیم اول دوباره دو پنالتی می زند و بعد تیم دوم دو پنالتی دیگر، اگر دو تیم به تساوی رسیدند سیستم نوبتی زدن ضربات اعمال می شود. 

دلیل این کار این است که طبق تحقیقات فیفا درسیستم سنتی ، تیمی که پنالتی اول را می زند 60 درصد شانس پیروزی دارد و به لحاظ روانی روی تیمی که پنالتی دوم را می زند تاثیر منفی می گذارد.

اما روز گذشته  با این که سیستم جدید در نیمه نهایی قهرمانی زیر 17 سال اروپا اجرا شد نوجوانان آلمان که پنالتی اول را زده بود باز هم طبق سیستم قدیم برنده شد.آلمان ها در حالی به برتری 3-2 رسیدند که سه پنالتی اول خود را از دست داده بودند.

این سیستم در رقابت های پسران زیر 17 سال اروپا در کرواسی نیز اجرا خواهد شد  اما هنوز مسابقات به مرحله حذفی نرسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار