اصفهان؛

نبود شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی مانع توسعه بخش تعاون است

استاندار اصفهان گفت: علی‌رغم نیاز استان اصفهان، عدم وجود شرکت‌های تعاونی حمل و نقل بین‌المللی و عدم اعلام طرح‌های قابل واگذاری به شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌ها از موانع موجود در مسیر توسعه بخش تعاون استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به بارش‌های یک ماه اخیر اظهار کرد: گرچه با الطاف الهی نزول این بارش‌ها مقداری از مشکلات را حل کرد ولی همچنان بخش اعظمی از استان درگیر خشک‌سالی است.

وی  با اشاره به رویداد مهم سیاسی و اجتماعی هفته آینده افزود: در استان اصفهان به دلیل اینکه علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری که سرنوشت مدیریت کلان کشور را تعیین می‌کند و انتخابات شوراها که سرنوشت مدیریت محلی را معین می‌کند ، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و انتخابات شوراهای عشایر نیز برگزار می‌شود ، اهمیت مضاعف دارد.

استاندار اصفهان عنوان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند، انتخابات باید با چهار شاخصه صلابت و ابهت ، سلامت ، امنیت و وحدت‌آفرین بودن برگزار شود تا نتیجه آن موجب انسجام کامل در کشور شود.

زرگرپور یادآور شد: در این جلسه پیشنهادات کمیته پیگیری اجرای مصوبات در خصوص موانع و راهکارهای توسعه بخش تعاون مطرح شد و چند بند آن به تصویب رسید.

وی ضمن برشمردن برخی از موانع موجود در مسیر توسعه بخش تعاون استان به مواردی همچون عدم وجود شرکت‌های تعاونی حمل و نقل بین‌المللی، علی‌رغم نیاز استان اصفهان اشاره کرد و گفت: مقرر گردید با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط کارگروه کارشناسی تشکیل گردد و در خصوص تشکل‌های توانمند حمل و نقل بین‌المللی کالا در استان حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پیشنهادات لازم را ارائه کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به برخی دیگر از موانع موجود در مسیر توسعه بخش تعاون استان خاطر نشان کرد:  عدم اعلام طرح‌های قابل واگذاری به شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌ها، پررنگ نبودن نقش شوراها در تشکیل شرکت‌های تعاونی تولید و توزیع و مصرف و اخذ عوارض احداث ساختمان پست برق و گاز بر مبنای واحد تجاری که توسط تعاونی‌ها ساخته شده ، از جمله مشکلات این بخش است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار