اصفهان؛

تأسیس ۳ آموزشگاه جدید هنری در شهرضا

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: ۳ آموزشگاه جدید که ۲ عدد از آنها در بخش موسیقی و یکی در بخش هنرهای تجسمی فعالیت می‌کنند هم در حال اخذ مجوز هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدعلی جعفری   با اشاره به وجود ۱۸ آموزشگاه آزاد هنری در شهرستان شهرضا، عنوان کرد: از مجموع این تعداد آموزشگاه آزاد هنری ۸ آموزشگاه در بخش هنرهای تجسمی، یک عدد سینمایی، یک عدد تئاتر، یک عدد گرافیک و ۵ عدد خوشنویسی هستند.

وی اظهار کرد: ۳ آموزشگاه جدید که ۲ عدد از آنها در بخش موسیقی و یکی در بخش هنرهای تجسمی فعالیت می‌کنند هم در حال اخذ مجوز هستند.

جعفری بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان شهرضا ۲ انجمن ادبی فعال وجود دارد که به ثبت انجمن ادبی استاد آشفته، هر دو انجمن ادبی شهرضا دارای مجوز شده و به ثبت رسیدند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: انجام ۲۵ فعالیت هنری در قالب برگزاری نمایشگاه‌های هنری، که ۱۲ نمایشگاه از این تعداد در قالب نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی بودند، از جمله دیگر فعالیتهای هنری شهرستان در این مدت بود.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: شاید با جرأت بتوان گفت که هنرمندان شهرضا می‌توانند ۸۰ درصد از نیاز هنری این شهرستان را در حد متوسط و خوب، تأمین کنند.

وی تصریح کرد: در برخی از رشته‌های هنری در شهرستان افراد متخصص خوبی وجود دارد و در برخی از رشته‌ها هم باید افراد متخصص تربیت شوند، البته این یک روال معمول است که در همه جا وجود دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: وجود زمینه‌های مناسب فعالیت هنری در مراکز استانها و به ویژه در شهر تهران، هنرمندان را مجبور به مهاجرت می‌کند، البته نزدیکی شهرضا به اصفهان به عنوان یک قطب هنری باعث شده تا بخش زیادی از نیازهای هنری شهرستان نیز برطرف شود.

جعفری بیان کرد: هنرمند واقعی باید همواره احساس به فراگیری هنر را در خود احساس کند، اگر اینگونه شد آموزشهای ارائه شده مفید بوده و حتی خود هنرمند استاد مربوطه را یافته و از او کسب فیض می‌کند در غیر این صورت حتی اگر کلاسهای هنری هم برگزار شود باز افرادی که احساس به آموزش را در وجود خود حس نمی‌کنندف از ان استقبال نخواهند کرد.

وی گفت: در برخی از رشته‌های هنری مثل مجسمه سازی و نقاشی با کمبود اساتید متبحر مواجه هستیم، در بخش هنر تأتر هم لازم است اموزشهای بیشتری ارائه شود.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار