کرمانشاه؛

نهم مرداد ماه، آغاز اعزام حجاج به سرزمین وحی

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت:امسال 865 کرمانشاهی عازم سرزمین وحی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: در موسم حج تمتع امسال 865 نفر از کرمانشاه عازم سرزمین وحی می‌شوند.
حامد دارابی با اشاره به اینکه از نهم مرداد ماه اعزام حجاج به سرزمین وحی آغاز خواهد شد، گفت: زمان دقیق پرواز کاروانهای استان کرمانشاه هنوز مشخص نشده است.

وی افزود: در موسم حج تمتع امسال ۸۶۵ نفر در استان کرمانشاه در قالب شش کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با یادآوری اینکه در آخرین حج تمتع در سال 1394، در مجموع ۶۲۷ نفر از استان کرمانشاه عازم حج تمتع شدند، اظهار کرد: امسال شاهد افزایش حدود ۲۵ درصدی اعزام‌ حجاج خواهیم بود.

دارابی تصریح کرد: تمامی کاروان‌های حج تمتع امسال استان کرمانشاه مدینه قبل هستند و پس از اعزام به مدینه راهی مکه خواهند شد.

این مسئول در ادامه به فراخوان حج و زیارت اشاره کرد و افزود: دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱ تیر ماه سال 1385 که مبلغ یک میلیون تومان ودیعه گذاری کرده‌اند در صورتی به حج تمتع اعزام خواهند شد که موجودی خود را به ۱۰ میلیون تومان برسانند که با احتساب سود  دو میلیون تومانی ودیعه گذاری این افراد با پرداخت هفت میلیون تومان موجودی حسابشان به حدنصاب خواهد رسید.

وی افزود: به دلیل استقبال ناکافی ودیعه گذاران، تاریخ ثبت‌نام متقاضیان به دو ماه بیشتر و تا بازه زمانی ۳۱ شهریور ماه سال 1385 رسیده که آمار ثبت نامی‌های استان تاکنون قابل قبول بوده و بالای ۷۰ درصد ودیعه گذاران برای افزایش موجودی خود اقدام کرده‌اند.

به گفته دارابی تاکنون ۴۵۰ نفر از زائرین استان در موعد مقرر برای افزایش موجودی خود اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ودیعه گذاران از ساعت ۹ صبح روز ۲۴ اردیبهشت به مدت پنج روز فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند، گفت: تمامی دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تمتع تا پایان ۳۰ آبان ماه سال 1385 از ساعت ۹ صبح روز ۳۰ اردیبهشت ماه تا تکمیل ظرفیت کاروان‌های دارای ظرفیت خالی می‌توانند ثبت نام گنند.

به گفته دارابی دعوت از این دسته از متقاضیان صرفا به منظور تکمیل ظرفیت بوده و ثبت نام آنها منوط به وجود ظرفیت خالی در کاروان‌ها می‌باشد.

وی اذعان کرد: ودیعه گذارانی که به هر دلیل تمایل به اعزام ندارند می‌توانند در ۱۷ دفترخدمات گردشگری مجاز استان اقدام به نقل و انتقال فیش‌های خود کنند.

دارابی با اشاره به آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری ودیعه گذاران حج تمتع در کشور، افزود: با توجه به اعزام سالانه ۸۰ هزار نفری ایرانیان به حج تمتع ۱۵ سال طول خواهد کشید تا همه ودیعه گذاران عازم حج تمتع شوند.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه، سهمیه اعزام استان کرمانشاه را سالانه حدود ۸۰۰ نفر عنوان کرد.

 دارابی  گفت: هزینه‌های حج تمتع امسال در مقایسه با سال 1394 افزایش سه درصدی خواهد داشت.

وی افزود: تمامی حجاج استان کرمانشاه و یکی از کاروان‌های استان ایلام از فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه عازم بیت الله الحرام می‌شود.

این مسئول در ادامه به حادثه دلخراش منا اشاره کرد و افزود: در پی حادثه دلخراش منا در حج تمتع سال 1394،   سال گذشته با تصمیم مسئولان کشوری حج تمتع به حالت تعلیق درآمد.

دارابی اظهار کرد: این تعلیق ادامه داشت تا پنجم اسفندماه سال گذشته که به دعوت رسمی وزارت حج عربستان کاروان ایرانی برای بررسی بیشتر و تدوین تفاهم‌نامه وارد عربستان و شهر جده شدند و در نهایت پس از گذراندن یک هفته کاری، دو کشور به توافق رسیدند تا ایرانیان پس از یک سال وقفه عازم حج تمتع شوند.

وی افزود: در این جلسات خواسته‌های نظام به صورت صریح و شفاف مطرح و در حوزه‌های مختلف توافقاتی صورت گرفت که در صدر این موضوعات مسئله امنیت و حفظ کرامت حجاج بیت الله الحرام بود.

دارابی تاکید کرد: بیم آن می‌رفت که در حج امسال و سالهای بعد حجاج هتک حرمت شوند و لذا در تفاهم‌نامه به صراحت حفظ امنیت، کرامت و شان حجاج قید شده است.

وی با بیان اینکه امسال ظرفیت اعزام حجاج از ۶۴ هزار نفر سال 1394 به ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سال جاری رسیده، تصریح کرد: هزار نفر از این سهمیه، مازاد بر سهمیه کشور است.


انتهای پیام/پ











اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار