شیراز؛

تجهیز 2400 مرکز دندانپزشکی کشور/ جذب 1300 دندانپزشک در طرح تحول سلامت دهان و دندان

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اقدامات صورت گرفته در طرح تحول سلامت دهان و دندان را بی سابقه دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر صمدزاده رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اقدامات صورت گرفته در طرح تحول سلامت دهان و دندان را بی سابقه دانست.
 
صمدزاده یکی از شاخصه های مهم طرح تحول در نظام بهداشت را نگاه ویژه به بحث سلامت دهان و دندان بیان کرد و افزود: پیش از آغاز طرح تحول سلامت دهان و دندان، کل اعتبار اختصاص یافته به این حوزه 20 میلیارد ریال بود که این اعتبار در سال 1395 به 2500 میلیارد ریال رسید.
 
وی از بازسازی و تجهیز دو هزار و 400 مرکز دندانپزشکی کشور در طول اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان خبر داد.
 
صمدزاده، جذب هزار و 300 دندانپزشک در طرح تحول سلامت دهان و دندان را افتخاری دیگر برای وزارت بهداشت برشمرد.
 
وی با بیان اینکه در طول مدت اجرای طرح، 35 میلیون بار خدمت به دانش آموزان ارائه شده است که از این تعداد 30 میلیون، خدمت وارنیش فلوراید بوده است، اظهار داشت: این در حالیست که کل خدمت وارنیش فلوراید ارائه شده تا پیش از آغاز طرح در کشور پنج میلیون خدمت است.
 
صمدزاده با اشاره به اینکه با ورود بیمه های پایه و تکمیلی به حوزه سلامت دهان و دندان، ضمن کاهش هزینه مردم برای دریافت خدمات دندانپزشکی، شاهد ارتقای شاخص های این حوزه باشیم.
 
محسن مقدمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه شاخص DMFT (شاخص تعداد دندان‌هاي پوسيده، كشيده یا پر شده) از دو و دو صدم درصد در سال 1374 به یک و 75صدم درصد در سال 1393 رسیده است و دستیابی به این مهم جز با همکاری درون بخشی و دیگر ارگان های استان همچون شهرداری، بهزیستی وآموزش و پرورش امکان پذیر نبود.
 
مقدمی افزود: از نمونه های همکاری دیگر ارگان ها می توان به راه اندازی پارک سلامت دهان و دندان در خیابان باهنر جنوبی با ظرفیت هشت یونیت و پذیرش روزانه 40 دانش آموز و همچنین پـارک سلامـت دهان و دندان در خیابان مهـدی آباد با دو یونیـت و پـذیـرش روزانه 10 دانش آموز، به کمک شهرداری اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی با راه اندازی واحد دندانپزشکی فتح المبین برای ارائه خدمات به بیماران مبتلاHIV  و هپاتیت تحت پوشش بهزیستی و راه اندازی واحدهای دندانپزشکی شهید مرجانی برای تحت پوشش قرار دادن معلولان ذهنی تعلیم پذیر و راه اندازی واحد دندانپزشکی نرجس خاتون برای تحت پوشش قرار دادن معلولان ایزوله و همچنین راه اندازی واحد دندانپزشکی با ظرفیت 6 یونیت برای ارائه خدمت به بانوان بی سرپرست – بدسرپرست و سرپرست خانوار، نقشی مهم در کسب این افتخار دارند.
 
او از فعالیت چهار مرکز دندانپزشکی مشترک با دانشگاه و اداره کل آموزش و پرورش در شهر شیراز و سه  مرکز مشترک در شهرستان های ارسنجان، کازرون و مرودشت خبر داد.
 
گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تحول سلامت دهان و دندان کشور مقام برتر را به خود اختصاص داد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار