سردار مومنی در همايش سراسری قرارگاه ظفر؛

یگان ویژه، مهمترین استراتژی و راهبرد ناجا در انجام ماموریت های محوله / تاکید بر برگزاری انتخاباتی امن و سالم

جانشين فرمانده نیروی انتظامی گفت: توانمندی یگان ویژه ناجا، مهمترين استراتژی و راهبرد در انجام مأموريت های محوله در مقایسه با کشور های دیگر است.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سردار "اسكندر مؤمنی" در همايش سراسری قرارگاه ظفر ویژه فرماندهان يگان های ويژه سراسر كشور ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و تبریک سالروز میلاد منجی عالم بشریت، اظهارداشت: حرفه ای ترين، سريع ترين و كارآمد ترين واحد در سطح نيروی انتظامی، يگان ويژه است كه اين سه شاخصه از ويژگيی هاي مؤثر اين يگان در مقابله با مخلان نظم و امنيت است.

وی بیان كرد: يگان ويژه از زمانی که با اين ساختار وارد عمل شد و در مأموريت ها حضور يافت، عملياتی صد درصد موفق داشت ضمن اينكه اجرای اين سه عنصر درحقيقت موجب بازدارندگی  بوده و دشمن وقتی آن ها را احساس می كند، به خودی خود عقب نشيني می کند.

جانشين فرمانده ناجا ادامه داد: تمام مأموريت های ناجا و برخوردهای اجتماعی در سه سطح اجرا مي شود كه كلانتری ها و پاسگاه ها در مرحله اول، يگان امداد در سطح دوم و در نهايت يگان ويژه وارد عمل می شود و به مأموريت خاتمه مي دهد.

سردار مومنی گفت: سعي ما بر اين است كه در سطح ناجا، در فرصت اول از واحدهای كارآمد استفاده نكنيم بلكه زماني كه تهديدات شدت گرفت، آنگاه بهره گيری از يگان ويژه در دستور كار قرار می گیرد كه در واقع مشت آخر ناجا و مهمترين استراتژي و راهبرد در انجام مأموريت های محوله است.

سردار مؤمني تصريح كرد: وقتی يگان ويژه ناجا را با يگان های ويژه ديگر كشورها مقايسه مي كنيم ، بحمد الله شاهد آن هستيم كه يگان ويژه كشور ما به مراتب توانمندتر از آن ها ا ست از این رو احراز اين آمادگي اثرگذار بوده و دشمن را وادار به عقب نشينی خواهد كرد.

وي ادامه داد: در برخی از موارد ممكن است ما كارآمد باشيم ولي مردم و جامعه آن را احساس نكنند كه نسبت به اين مهم نيز بايد راهكار داشته باشيم و در عمل برای مردم به اثبات برسانيم.

جانشين فرمانده ناجا تصریح کرد: آمادگی جسمانی و مهارت حاصل نخواهد شد مگر با تمرين و ممارست؛ اگر مهارتی به دست آمد به دنبال آن بايد تمرين مداوم داشته باشيم چرا كه آماده ترين ورزشكار جهان هم اگر دو هفته تمرين نداشته باشد از عرصه خارج خواهد شد.

مؤمني، يكی ديگر از ويژگی های يگان كارآمد را عدم تفاوت بين واحدهای خود برشمرد و خاطرنشان كرد: نبايد بين اولين و آخرين واحد تفاوتی وجود داشته باشد؛ آمادگی كه در سطح يگان های مركز ايجاد شده، باید به همان ميزان در سطح يگان های ويژه سراسر كشور وجود داشته باشد تا به يك واحد يكپارچه تبدیل شوند و يك نوع آموزش را مورد بهره برداری قرار دهند.

سردار مومنی تاکید کرد: يگان هاي ويژه سراسر كشور باید با آمادگي كامل از نظر ذهنی، مهارتی و كارآيی، به انجام مأموريت هاي محوله بپردازند كه اين شاخصه نهايی ارزيابی ما از يگان ويژه است؛ بايد تلاش شود تا مهارت، كارآيی و سرعت عمل تمامی يگانها هيچ تفاوتی با هم نداشته باشد كه بحمدالله در يگانهای ويژه شاهد اين روحيه بطور دائم هستيم.

جانشين فرمانده ناجا در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به انتخابات آتی كشور، با بیان اینکه انجام انتخابات و جابه جايی قدرت در تمام دنيا از اهميت بالايی برخوردار است، گفت: معاندين ، منافقين و دشمنان نظام، دندان تيز كرده اند كه ناآرامي، فتنه و شورش را در كشور راه اندازی كنند كه ماهيت آنها به طور کامل برای ما و مردم عزيز كشورمان شناخته شده است؛ آنها نمی توانند در مقابل مردم ولايتمدار كشورمان بايستند و ايجاد فتنه كنند.

وی ادامه داد: دشمنان نظام منتظر هستند تا اتفاقی از سوی عناصر داخلي رخ دهد و از آن نهايت سوء استفاده را بكنند و به اصل اسلام ضربه بزنند كه در فتنه 88 همه شاهد آن بوديم از این رو نياز است در اين عرصه نهايت مراقبت را داشته باشيم كه اين موج در جامعه ايجاد نشود.

سردار مومنی گفت: تفاوت عمده جامعه امروزی با جامعه چندسال گذشته ، راه اندازی فضای مجازی است؛ در گذشته برای پخش اتفاقات، رخدادها برنامه ریزی های لازم صورت می گرفت اما امروز هر شهروندي در واقع يك خبرنگار و بلكه يك رسانه است و در كوتاه ترين زمان ممكن نسبت به اطلاع رسانی اخبار اقدام می كند؛ در اين عرصه هوشياری و مراقبت از ملزومات اهمیت دارد و فرماندهان باید نسبت به تبيين آن بين نيروهای زيرمجموعه خود اقدام كنند.

جانشين فرمانده ناجا با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبري مبنی بر برقراري نظم و امنيت كشور، تأكيد كرد: مأموريت ايجاد نظم و امنيت در كشور بر عهده نيروی انتظامي است از این رو باید با برنامه ريزی، نظارت و اجرای دقيق برنامه ها، از عهده انجام آن برآييم و به نحو مطلوب آن را در جامعه نهادينه كنيم.

سردار مؤمنی در پایان گفت: هرجايی كه دچار غفلت و نا آگاهی شديم، ضربه خورديم؛ بايد به گونه ای عمل كنيم كه انتخابات آتی كشور در امنيت و سلامت كامل برگزار شود تا هيچ بهانه ای در اختيار دشمنان و معاندان قرار نگيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار