اردبیل؛

محصولات دامی ایران در ۱۸۰ کشور دنیا مورد اعتماد است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه این سازمان یکی از دستگاههای موفق در تعاملات با کشورهای خارجی است، گفت: محصولات دامی تولیدی ایران در ۱۸۰ کشور دنیا مورد اعتماد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی خلج در شورای اداری دامپزشکی اردبیل اظهار کرد: تنها دستگاهی که توانسته است با بازارهای سایر کشورها تعاملات قابل توجهی داشته باشد تشکیلات دامپزشکی است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان دامپزشکی درگاه ورود کالاهای تولیدی ایران به بازار سایر کشورها است، افزود: در سال گذشته ۲۰ هزار و ۷۰۰ مجوز بهداشتی صادرات برای ۶۹ کالا صادر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ مجوز بهداشتی واردات کالا و ۴ هزار مجوز ترانزیت کالا از سوی این سازمان صادر شده است.

خلج تصریح کرد: بازارهای جهانی اعتماد قابل توجهی به تولیدات دامی کشور دارند و مهر و امضای سازمان دامپزشکی در ۱۸۰ کشور جهان مورد اعتماد و اطمینان است.

وی افزود: سال گذشته تنها یک مورد اختلاف صدور مجوز بهداشتی را شاهد بودیم که این اختلاف نیز به دلیل جعل اسناد ورود کرده بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور معتقد است سازمان دامپزشکی کشور توانسته منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر امانتداری در صادرات را احیا کند.

وی همچنین به صادرات ۱۰۳ هزار تن آبزیان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این صادرات به کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی به ثبت رسیده و در سال ۹۵ تنها ۱۵ هزار تن صادرات میگوی کشور به ثبت رسیده است.

خلج در خصوص برخی اقدامات دامپزشکی طی سال گذشته افزود: به عنوان مثال نوبت بازدید از ۲ میلیون و ۴۳ هزار مورد در سال ۹۲ به ۳ میلیون مورد در سال ۹۵ افزایش یافته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به واسطه افزایش نظارت و بازرسی این مجموعه ضبط محموله ها از ۵ هزار و ۶۷۵ تن در سال ۹۲ به ۲۶ هزار تن در سال ۹۵ افزایش یافته است.

وی افزود: سالانه ۷۶۰ میلیون قطعه طیور در کشتارگاه صنعتی کشور نظارت می‌شود که سال گذشته حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه به دلیل عدم برخورداری از بهداشت ضبط شده است که این رقم کمتر از یک درصد کل نظارت بازرسی است.

خلج ادام داد: نظارت بر کشتارگاههای صنعتی دام سبک نیز از ۹ میلیون ۶۷۰ هزار رأس در سال ۹۲ به ۱۲ میلیون و ۵۰۵ هزار رأس افزایش یافته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص نظارت بر کشتار دام سنگین نیز تاکید کرد: نظارت ها از یک میلیون و ۱۴۶ هزار رأس در سال ۹۲ به یک میلیون و ۳۵۰ هزار رأس در سال ۹۵ افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.