کرمان؛

ساختمان های بلندمرتبه پایتخت ایمنی ندارند

رییس مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی گفت: حادثه پلاسکو در تهران نشان داد که شهرهای بزرگ ما آسیب پذیر است و صدها بلند مرتبه سازی در تهران وجود دارد که ایمنی مناسب در مقابل آتش ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمد شکرچی زاده امروز در جلسه شورای فنی استان کرمان با محوریت افتتاح دفاتر منطقه ای جنوب شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به حادثه پلاسکو، افزود : حادثه پلاسکو در تهران نشان داد که شهرهای بزرگ ما آسیب پذیر است و شایان ذکر است که صدها بلند مرتبه سازی در تهران وجود دارد که ایمنی مناسب در مقابل آتش ندارند.
وی خاطر نشان کرد: با ایجاد هم افزایی از امکانات هر منطقه در زمینه های زلزله، قیر و آسفالت، حمل و نقل و ... حداکثر استفاده را باید کرد.
وی با اشاره به بلند مرتبه سازی های که در تهران صورت گرفته خاطر نشان کرد: استاندارد های لازم در احداث برخی از بلند مرتبه های تهران رعایت نشده است و این موضوع شهر را آسیب پذیر کرده است، لازم به ذکر است که در کرمان باید برای احداث بلند مرتبه ها نکات ایمنی رعایت شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی از آسیب پذیری ساختمان های اسکلت فلزی هشداد داد و تصریح کرد : حوزه حمل و نقل، شهرسازی و ساختمان با همکاری سایر دستگاه های مربوطه به امر ایمن سازی ساختمان های فلزی در کرمان را در راستای ایمن سازی در دستور کار قرار خود قرار دهند.
جعفر رودری ،دبیر شورای فنی استان هم گفت: استان کرمان یکی از استان های حادثه خیر کشور است.
وی با اشاره به اینکه 63 درصد جمعیت استان کرمان در محدوده ممنوعه گسل سکونت دارند، افزود: 945 آبادی و 19 شهر استان کرمان در مناطق ممنوعه گسل جمعیتی را در خود جای داده اند.
ابوالقاسم سیف الهی ، معاون امور فنی و عمرانی هم گفت: استان کرمان رویکرد بسیار خوبی برای استاندار سازی های مسکن و راه ها دارد.
وی با بیان اینکه اگر کیفی سازی شود، در بلند مدت بخشی از منابع دولت صرفه جویی می شود، افزود : بحث زلزله یکی از مهمترین دغدغه های استان کرمان است.
وی خاطر نشان کرد: ، 700 تا 800 زلزله در استان کرمان سالانه به وقوع می پیوندد و همچنین در هر 10 سال شاهد یک زلزله با مقیاس بزرگ بوده ایم.
وی گسل و شهرها را دو یار جدایی ناپذیر دانست و خاطر نشان کرد: واقعیت این است که گسل و شهرها را نمی توان جابجا کرد و باید این دو در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت آمیز با استاندارد سازی و رعایت نکات ایمنی، داشته باشند.
وی تصریح کرد : شهرداری های مراکز شهرها بایستی اصول فنی را رعایت کنند تا حوادث ناشی از وقوع حوادث طبیعی و غیر مترقبه را کاهش دهند.
سیف الهی از اهمیت آموزش در جنوب شرق کشور در جهت توسعه امنیت حوادث غیرمترقبه تاکید کرد و گفت : اکنون با مقاوم سازی و استاندارد سازی مسکن های روستایی دیگر در زمان زلزله دغدغه ای نداریم.
محمدمهدی بلوردی ، مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان گفت: مرکز تحقیقات جنوب شرق کشور امروز راه اندازی می شود.
وی افزود: سازمان برنامه و بودجه تاکید دارد که تولید آسفالت استاندارد سازی شود.
وی خاطر نشان کرد : در برنامه ششم توسعه، شهر کرمان جزی چهار کلانشهری است که حریم گسل های آن شناسایی شود و راهکارها و برنامه هایی برای مقاوم سازی آن ارایه گردد.
وی از آغاز مطالعات زمین شناسی کرمان خبر داد و گفت : مطالعات زمین شناسی کرمان آغاز شده است و در سال جاری به دنبال تامین اعتبار برای مطالعات هستیم.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.