بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فعالیت کارخانه هاضم زباله آبعلی متوقف شد/ تولید روزانه 6 تا 7 هزارتن زباله در تهران

رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: کارخانه هاضم زباله آبعلی به روش شیمیایی بیوگاز تولید می کرد که به علت برخی نواقص به بهره‌برداری نرسید.

فعالیت کارخانه هاضم زباله آبعلی متوقف شد/ تولید روزانه 6 تا 7 هزارتن زباله در تهرانمحمدحسین بازگیر رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به توقف بهره برداری کارخانه زباله سوز آبعلی اظهار داشت: یک سیستم یا کارخانه هاضم زباله به روش شیمیایی در آبعلی وجود دارد که بیو گاز تولید می‌کرد.

بازگیر در ادامه افزود: احداث این مجموعه از سال ۹۱ آغاز و در سال 95 به اتمام رسید و به صورت آزمایشی چندماهی به بهره برداری رسید اما به علت برخی نواقص و اشکالات فعالیت آن متوقف شد.

وی در ادامه گفت: این کارخانه می‌توانست روزانه 6 تا 7 هزارتن زباله شهر تهران را به انرژی تبدیل کند.

رئیس محیط زیست استان تهران تصریح کرد: 70 درصد پسماند کشور تر و باقی آن خشک است، بخشی از این زباله‌ها بازیافت می‌شوند اما حدود ۴۰ درصد از آنها قابل استفاده و بازیافت نیستند که باید دفن یا سوزانده شوند، این درحالی است که سهم کشور ما در این بخش صفر است.

وی در ادامه اضافه کرد: رشد زباله‌سوزی و دفع زباله در حال افزایش است و از سال ۲۰۱۰ دفن زباله در بسیاری از کشورها ممنوع شده است. بنابراین باید توسعه زباله سوزی در دستور کار قرار گیرد.

بازگیر افزود: زمانی که اشکالات و نواقص کارخانه زباله سوز آبعلی مشخص شد فعالیت آن متوقف و به حالت تعطیل درآمد و تا زمانی که نواقص آن برطرف نشود این سیستم نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: ظرفیت کارخانه هضم زباله آبعلی 300تن زباله است و در حال حاضر مسئولان این کارخانه به دنبال رفع نواقص و اشکالات این سیستم هستند.

بازگیر تصریح کرد: از نظر حفاظت محیط زیست استان تهران هنوز کارخانه هضم زباله آبعلی به بهره برداری نرسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.